×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
واشنگتن دیپلماسی در قبال ایران را ترجیح می‌دهد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، کارن ژان پی یر، بر داشتن کانال‌های باز گفتگو با ایران تاکید کرد و گفت واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد.

وی با تکرار ادعا‌ها درباره ایران گفت: سیاست ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما بر محدود کردن رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار با همکاری نزدیک با متحدان خود متمرکز بوده ایم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ضمن تکرار ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تغییر نکرده است و ما همیشه غنی سازی ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. آمریکا دیپلماسی را ترجیح می‌دهد با این حال ما همچنین برای همه احتمالات آماده می‌شویم.

سخنگوی کاخ سفید در مورد موضوع تبادل زندانیان آمریکایی گفت: دولت کنونی این مساله را بسیار جدی می‌گیرد. در طول دو سال گذشته ما توانسته ایم بیش از ۱۲ آمریکایی را آزاد کنیم.

پیش از این، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اشتباه بودن شایعات در مورد توافق موقت با ایران گفت که در حال حاضر موضوع بازداشت شدگان در ایران برای آمریکا از اولویت بیشتری برخوردار است.

در روز‌های گذشته یک مقام آمریکایی گفت که آمریکا و ایران در مورد توافق هسته‌ای موقت گفتگو نمی‌کنند، اما واشنگتن اقداماتی را که ممکن است باعث ایجاد یک بحران شود و همچنین اقداماتی که ممکن است جو بهتری را در این مدت طولانی ایجاد کند به تهران گفته است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیچ صحبتی در مورد توافق موقت وجود ندارد.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که هفته گذشته آمریکا گزارشی مبنی بر نزدیک شدن کشور‌ها به یک توافق موقت را “کاذب و گمراه کننده” خواند و گفت که گزارش‌های مربوط به چنین توافقی “کاذب” هستند، اما امکان گفتگو درباره آن را رد نکرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo