×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
تامین ایمنی در آبراهه‌های راهبردی سواحل مکران در مقیاس‌های بین‌المللی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به آغاز عملیات هیدروگرافی حوضچه‌های بنادر شرق استان اظهارداشت: در طرح توسعه‌ای سواحل مکران و تدقیق با برنامه جامع منطقه انرژی بر کوه مبارک و بندر بونجی و نیز انتقال کامل مواد معدنی از بندر خلیج فارس و به بندر سیریک با ظرفیت ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۲ هکتار پسکرانه، ۲ میلیون تن به ظرفیت اسمی تولید این بندر در سال خواهد رسید که نیازمند تامین ایمنی در پهلوگیری شناورها است.

وی ادامه داد: تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب،سیریک و جاسک به صورت متناوب و منظم مورد سنجش قرار گرفته و نقشه‌های هیدورگرافی نهایی تهیه می‌شود.

گفتنی است؛ انجام عملیات هیدروگرافی(آبنگاری) را اندازه گیری و توصیف عوارض توپوگرافی و ژئومورفولوژی بستر، خواص فیزیکی دریا، مناطق ساحلی مجاور آن و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان‌های آبی برشمرد.

هیدروگرافی شاخه‌ای از علوم کاربردی است که به اندازه‌گیری و توصیف عوارض در دریاها و نواحی ساحلی به منظور اولیه ناوبری و فعالیت‌های دریای به خصوص فعالیت‌های فراساحل، تحقیقات، حفاظت از محیط زیست دریایی و پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های دریایی انجام می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo