×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد امام جمعه بندرعباس از صف‌های طولانی سوخت‌ در پی بازدید از پمپ‌بنزین‌ها

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس، با بیان این که مراسمات مردمی امسال در روز عید غدیر که از جمله در بندرعباس از ساعت ۱۷ امروز از اسکله شهید حقانی تا بازار ماهی فروشان با محوریت و نقش آفرینی مردم برگزار می‌شود، عنوان داشت: مردمی بودن به شکوه این مراسمات می افزاید و در انقلاب اسلامی همیشه نقش مردم در امور مختلف، محوری بوده و باید دست تک تک عزیزانی که در ایام تلاش می کنند را بوسید که غدیر را زنده نگه می دارند.

 

هرمزگان در مراسمات مذهبی درخشان بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به برپایی درخشان مراسمات عزاداری محرم و بخصوص در تاسوعا و عاشورا در بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان، برگزاری پرشور مراسم معنوی غدیر را نیز جلوه دیگری از وفاداری این مردم به راه اهل بیت علیهاالسلام دانست و تأکید کرد: مردم هرمزگان با یک دست پرچم عاشورا و با دست دیگر پرچم غدیر را در دست گرفته و برافراشته نگاه داشته اند و این حقیقتی آشکار است که غدیر و عاشورا توانسته با مفاهیم خود، ملت ما را پویا و زنده نگه دارد.

 

برکت اطعام غدیر جامعه را بهره مند می کند

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: اطعام غدیر کار بسیار ارزشمندی است که جامعه را از برکات این حرکت معنوی بهره مند می سازد و لذا امروز دیدم که در مناطق مختلف بندرعباس و استان، برنامه های اطعام غدیری برپا است و این روز را باشکوه ویژه ای گرامی می دارند که نشانه شور و نشاط جامعه و حرکت به سمت معنویت است.

وی برپایی موکب های متعدد در مراسم امشب در ساحل بندرعباس را نیز حاصل اراده مردمی دانست و گفت: این مردم عزیز و وفادار به راه اهل بیت هستند که با شکوه و شور ویژه ای چند روزی است پای کار این مراسم هستند و بدون شک مراسم امروز با شکوه ویژه ای برگزار خواهد شد و ثمرات وحدت و انسجام این روز بر جامعه اثر مستقیم می گذارد و بدانید که دل ها از طریق چنین برنامه هایی به امیر المومنین (ع) نزدیک می شود.

 

غدیر تاریخ ساز است

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه های امروز خاطرنشان کرد: تاریخ غدیر را روایت می کند اما غدیر تاریخ ساز است و ما شیعیان مفتخر به داشتن چنین دردانه های بی نظیری در مکتب و دین خویش هستیم.

وی ادامه داد: از مولا علی (ع) تا فاطمه زهرا (س) و از امام حسین و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) همه و همه تاریخ سازان یک شکوه بی نظیر در تاریخ بشریت و الگوهای ایمان و معنویت و عزت هستند و این راهی که اهل بیت برای ما قرار داده اند تا ظهور و فرهنگ ارزشمند و والای ظهور ادامه یافته است.

 

دشمن، مسلمانان را وابسته به خود و در جنگ با مسلمانان دیگر می خواهد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به تلاش دشمنان در به جان هم انداختن مسلمانان بر علیه یکدیگر و مصروف ساختن توانایی ها و ظرفیت های آنان برای حمله و خنثی نگهداشتن یکدیگر، گفت: همه هدف استکباری دشمنان از حضور در منطقه و آشوب آفرینی را تحریک ملت های منطقه بر علیه یکدیگر است تا آنها را به بزرگ ترین خریداران سلاح برای مقابله با هم تبدیل کند و مدام با توهم آفرینی در وجود سران کشورهای اسلامی، آنان را به نبرد و جنگ با یکدیگر تشویق کنند.

 

روایت امام جمعه بندرعباس از مهاجرت تجار بدلیل الزام به کشف حجاب

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد در دفاع از نوامیس خود در جریان کشف حجاب رضاخانی، گفت: آن زمان در همین استان بسیاری از تجار و افراد سرشناس مجبور بودند به دستور رضاخان با همسرانشان و بدون حجاب در فرمانداری‌ها جمع می‌شدند اما بسیاری از این تجار مهاجرت کردند و رفتند، قیام مسجد گوهرشاد درسی برای جامعه ماست که ممکن است کسی حجاب را قبول داشته باشد اما رعایت نکند، مگر می‌شود مسلمان حجاب را که اصل قرآنی است قبول نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بی بند و باری و رواج بی عفتی در جامعه توطئه دشمنان است و می خواهند ما را آماج حملات جنگ ترکیبی خویش قرار دهند. می خواهند عفت و حیا را در جامعه مورد حمله قرار داده و نیز عزت و قداست زن مسلمان را از او بگیرند.

 

وضعیت پمپ بنزین‌ها ساماندهی شود

امام جمعه بندرعباس در تذکری درخصوص پمپ بنزین های شهر بندرعباس و هرمزگان نیز گفت: مسؤولان باید این وضعیت را سر و سامان بدهید تا مردم در صف های عریض و طویل گرفتار نشوند عده‌ای درحال قاچاق هستند، اما آن عده که قاچاق نمی‌کنند نباید گرفتار شوند و دولت برای ساماندهی این وضعیت باید وارد شود.

وی افزود: دولت برای هر لیتر بنزین بیش از ۱۲ هزار تومان هزینه می‌کند و با قیمت بسیار پایین تر در اختیار من و شما قرار می‌دهد، آیا درست است که این سوخت به کشورهای دیگر قاچاق شود. در بازدیدی از وضعیت پمپ بنزین‌ها داشته ام و باید تدبیری اندیشیده شود که مردم اینگونه گرفتار نشوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo