×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز فاز نخست ذخیره سازی بیش از ۶۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در مزرعه شرکت اندیشه شیلات قشم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده بالغ بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح ستگفت: خوشبختانه تلاش های خوبی برای به بهره برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان برداشته شده است.

وی خاطر نشان شد: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین،عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ده ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

بارانی با بیان اینکه دو گونه سی بس و سی بریم در مزارع پرورش ماهی استان پرورش داده می‌شود، اضافه کرد: این ماهی‌ها علاوه بر فروش در بازارداخلی کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد این مزرعه با ظرفیت تولید بالغ بر پنج هزار تن در فاز نخست اقدام به راه اندازی هزار تن قفس نموده است که علاوه بر ذخیره سازی در سال گذشته در تعدادی از این قفس ها در گام اول بالغ بر ۱۳۰ هزار قطعه بچه ماهی ذخیره سازی کرده است واین روند تا رسیدن به ۶۵۰ هزار قطعه بچه ماهی ادامه دارد.

بارانی گفت: این مزرعه برای بیش از ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo