×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تئاتر مساجد مردمی ترین تئاتر کشور است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسین عالم بخش در آیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در هنرستان هنرهای زیبا بندرعباس اظهار کرد: شاخص ترین هنرمندان تئاتر و سینمای کشور برای آموزش بچه های مسجدی در رشته های بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و تئاتر عروسکی در قالب مدرسه تئاتر شبستان به بندرعباس سفر کرده اند و امیدواریم شرکت کننده ها از این دوره بهره کافی برده باشند.

وی با اذعان به اینکه برای اجرای تئاتر نیاز به آمفی تئاتر نیست، تصریح کرد: معتقدیم که می توان با استفاده از پتانسیل و ظرفیت موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاهای کشور کارهایی را انجام داد که باعث ارتقاء سطح اندیشه همه افراد جامعه باشد.

مشاور هنری رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، وظیفه تئاتر را ارتقا اندیشه و سبک زندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که آثار نمایشی هنرجویان این دوره آموزشی، ابتدا در بین خانواده ها، سپس مساجد و شهرها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه فصل اول دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در شش استان کشور به پایان رسید، افزود: بزودی فصل بعدی در تعدادی از استان های کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان به مدت دو روز با هدف تقویت هنر نمایش در مساجد با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی استان هرمزگان زیرنظرسید حسین فدایی در رشته نمایشنامه نویسی، حسین عالم بخش در رشته کارگردانی، فرهاد بشارتی، ابوالفضل همراه و سیروس کهوری نژاد در رشته بازیگری پسران، آرزو افشار و مریم کاظمی در رشته بازیگری دختران و ساغر لطفی نژاد در رشته تئاتر کاغذی در هنرستان هنرهای زیبا بندرعباس برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo