×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واگذاری سه هزار هکتاری در جاسک صورت نگرفته است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ابراهیم مرادیان در هشتمین نشست دبیران مجامع مطالبه‌گران استان هرمزگان با بیان اینکه دیوان محاسبات یک دستگاه شبه قضایی است عنوان کرد: سیاست مجموعه دیوان محاسبات پیشگیرانه است و اصلا به دنبال مچ گیری نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در مجموعه دیوان محاسبات کشور نگاهی توسعه‌‌گرایانه است افزود: گزارشات مردمی به صورت ویژه دنبال خواهد شد و در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته مرادیان، در حوزه مطالبه‌گری باید به صورت فراجناحی ورود شود.

وی در ادامه با اشاره به ورود مجموعه دیوان محاسبات استان به تخلفات در حوزه های مختلف گفت: موضوع واگذاری اراضی ملی با عناوین مختلف بود که از جمله در حوزه پرورش میگه در سطح استان و مناطق آزاد ورود شده و پرونده هایی در این زمینه تشکیل شده درحال رسیدگی و پیگیری است، اراضی که در شهرک های صنعتی واگذاری صورت گرفته ولی اقدام نشده تعدادی زیادی از قراردادها فسخ و واگذاری ها به افرادی انجام شده که صلاحیت دارند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان اظهارداشت: در حوزه فرار مالیاتی اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و وضعیت با تعامل و همکاری دیگر دستگاه ها بهتر شده است اما نیازمند تلاش بیشتر است.

وی در ادامه گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع مهمی در سطح استان وجود دارند که درآمدهای بسیاری دارند که پرونده های مالیاتی آن ها در استان های دیگر است، پرداخت مسئولیت های اجتماعی در سطح استان اقدامتی در این زمینه صورت گرفته است؛ برای اولین بار یک شیوه نامه در حوزه مسئولیت های اجتماعی تدوین شد.

مرادیان در خصوص موضوع واگذاری اراضی ملی در شهرستان جاسک موصون به واگذاری سه هزار هکتاری عنوان کرد: زمانی که این موضوع مطرح شد سریعا با دستگاه های مربوط مکاتبات لازم انجام شد و تاکنون واگذاری صورت نگرفته است و این منطقه مذکور یک منطقه نفتی و درحال تبدیل شدن به منطقه آزاد است، چطور در این منطقه امکان کاشت پنبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکید ما واگذاری اراضی به افراد بومی منطقه است افزود: تا زمانی که پروسه قانونی صورت نگیرد هیچ واگذاری صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان اظهارداشت: ۵۰ شرکت بزرگ در سطح استان شناسایی شده که مالیات های آن ها در خارج از استان درحال وصول شدن است و در این زمینه مکاتباتی با دیوان محاسبات کشور، سازمان امور مالیاتی و دستگاه قضایی استان پیگیر این موضوع هستند.

وی در پایان تصریح کرد: پیگیر بارگشت پرونده های مالیاتی و پرداخت ارزش افزوده در سطح استان هستیم تا به توسعه در حوزه های مختلف استان کمک شود. در ادامه این نشست مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان پای صحبت مطالبه‌گران نشست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo