×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعاونی‌های مصرف ادارات می‌بایست پشتوانه‌ای محکم و قوی در جهت تقویت معیشت کارکنان باشند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن خاکی نهغاد در این نشست با اشاره به سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: عمده مشکلات ساختاری اداری ما به دلیل کم توجهی به سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است که در سال ۱۳۸۹ به دستگاه های اداری ابلاغ شد که اگر این ۲۶ بند ابلاغی اجرا می شد امروز شاهد مشکلاتی در حوزه اداری نبودیم.

خاکی نهاد از معیشت، مسکن، درمان و رفاه به عنوان چهار اولویت کارکنان اشاره کرد و گفت: در جهت پیشبرد سیاست‌های مذکور تحول نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این چهار اولویت مهم کارکنان را در رأس برنامه هایمان مد نظر داریم.

دبیر شورای اداری استان با بیان اینکه در طی سالیان گذشته با انباشت مسائل مختلف اداری به بخش های مختلف دستگاه ها توجه نشده است، تحول و بهبود وضع موجود را مترصد گذشت زمان دانست و عنوان کرد: در بسیاری از دستگاه های اجرایی ما مسائل و مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی،فرسودگی تجهیزات و نبود امکانات کافی وجود دارد.

وی به نقش مهم کارکنان گمرکات این استان و سهم آنان در درآمدزایی کشور اشاره کرد و افزود: مرزبانان اقتصادی و کارکنان گمرک مصداق بارز جمله شهید تهرانی مقدم، آن جهادگران قوی هستند که با کمترین امکانات و مزایا و با تلاش مضاعف در جهت حرکت چرخ اقتصاد کشور نقش آفرینی می کنند.

دبیر شورای اداری استان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن، مطرح کرد: لازم است دستگاه ها با تشکیل تعاونی مسکن به خانه دار شدن کارکنان کمک کنند.

خاکی نهاد با بیان اینکه نیروی انسانی محور توسعه و موتور محرکه هر جامعه است گفت: بزرگترین دارایی های هر کشور سرمایه های انسانی است و شما کارکنان گمرک به عنوان سنگربانان و مرزبانان اقتصادی کشور محسوب می شوید.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با تأکید بر اینکه توجه به بازنشستگان و استفاده از تجربیات و تکریم آنها می بایست در اولویت برنامه های مدیران باشد خاطرنشان کرد: انسان و نیروی انسانی می تواند محور توسعه کشور باشد و بدون توجه به منابع عظیم نیروی انسانی پرداختن به زیرساختهای دیگر بی فایده است‌ و به همین سبب این امر مهم باید مورد توجه ویژه همه مدیران قرار گیرد.

 در ابتدای این نشست حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اخیر در حوزه واردات،صادرات و ترانزیت به بیان مسائل و مشکلات گمرکات استان و کارکنان آن پرداخت و افزود: علیرغم اینکه گمرکات استان هرمزگان سهم بسزایی نسبت به درآمد زایی دولت دارند اما در حوزه نیروی انسانی،حقوق،مزایا و معیشت کارکنان با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستیم که انتظار می‌رود مدیران ارشد استان بویژه استاندار محترم از طریق دولت‌ و رئیس جمهور محترم در خصوص موارد و مشکلات عنوان شده پیگیری نموده و مساعدت ویژه داشته باشند.

مدیرکل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه همکاران ما در سراسر گمرکات کشور بویژه گمرکات استان هرمزگان بصورت شبانه روزی و شیفتی در شرایط بد آب و هوایی و گرمای طاقت فرسا، مشغول خدمات رسانی به کشور،مردم و خدمت گیرندگان عزیز می باشند خاطرنشان کرد؛ علیرغم اینکه همکاران زحمت کش ما در گمرکات استان بصورت نوبت کاری،شیفتی و شبانه روزی در واحدهای فنی و عملیاتی مشغول خدمت رسانی هستند اما از نظر معیشت و دریافت حقوق و مزایا در مقایسه با بعضی از نهادهای همکار و همجوار قابل قیاس نبوده و حتی بسیار پایین می باشد و این موضوع گاها باعث رنجش و پایین آمدن امید و انگیزه در بین کارکنان می باشد لذا از مقامات استانی و کشوری بویژه دولت محترم درخواست میشود دستور فرمایند تا در این خصوص بررسی و اقدامات مؤثر‌ انجام گیرد.

 پیش از صحبت های معاون استاندار، هر کدام از معاونین این حوزه و اداره کل به تشریح اقدامات‌، مشکلات و چالش های موجود در حوزه معاونت خود بویژه کمبود نیروی انسانی و پایین بودن حقوق و مزایا کارکنان پرداخته و بر پیگیری و تلاش مجدانه در جهت رفع آن تأکید داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo