×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ضرورت فعال‌سازی کارت بازرگانی شرکت های بزرگ

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، پیام رضایی در نشستی خبری، افزود: در آغاز دور نهم فعالیت اتاق بازرگانی با اتفاقات مختلفی همراه بودیم که با درایت هیئت عالی نمایندگان توانستیم از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه تداوم ساخت ساختمان اتاق بازرگانی که سال‌ها زمین مانده بود از مهمترین اقداماتی بود که خوشبختانه توانستیم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به نتیجه برسانیم، عنوان کرد: امروز این مکان به جایگاهی در خور شان برای فعالین اقتصادی تبدیل شده و نمی دانم چرا عده ای چشم دیدن این پیشرفت را ندارند.

رضایی با اشاره به اینکه فعال کردن دفتر صدور گواهی مبدا از بندرلنگه، کیش، قشم، میناب و جاسک از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی بود، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات در گذشته جعل در گواهی صدور از مبدا بود که با اتصال به استانداردهای جهانی این معضل اکنون مرتفع شده و همزمان این کارت گواهی در تمامی کشورهای دنیا قابل مشاهده و معتبر است.

وی با بیان اینکه اکنکن ۱۱ کمیسیون و ۱۰ تشکل در اتاق بازرگانی هرمزگان فعال است، خاطرنشان کرد: در گذشته به کمیسیون ها و تشکل ها اعتنایی نمی شد و امروز اتاق بازرگانی با فعال سازی تشکل ها و کمیسیون ها سعی در پر رنگ کردن نقش آن ها و برطرف شدن مشکل فعالین اقتصادی هر حوزه به صورت تخصصی است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در قبل از دوره نهم اتاق بازرگانی هرمزگان در جایگاه ۳۴ قرار داشت اما امروز به رتبه ششم رسیده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی شفاف بوده و هست و هیئت نمایندگان هیچ موضوع پنهانی ندارد و حسابرسی مستقل صورت می گیرد و همگی می توانند تمامی هزینه ها را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۷۰۰ نفر عضو در اتاق بازرگانی وجود دارد که نشان از بلوغ و پیشرفت اتاق بازرگانی هرمزگان است، اضافه کرد: کمک ۱۵ میلیاردی تومان برای ساخت ۱۰ مدرسه، کمک ۳۰ میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا، تهیه بسته های معیشتی برای خانوارهای بی بضاعت، کمک به زلزله زدگان فین و سایه خوش و ‌… از جمله اقدامات اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.

رضایی با اشاره به اینکه به جدیت به دنبال فعال سازی کارت فعالیت بازرگانی شرکت های بزرگ در هرمزگان هستیم، بیان کرد: شرکت سیمان بندرخمیر، صبا فولاد خلیج فارس، نفت آفتاب، نفت پاسارگارد از جمله شرکت های بزرگی هستند که کارت فعالیتشان در هرمزگان نبوده و هرمزگان از دریافت مزایای آن بی بهره است و تاکنون تلاش ما در این حوزه نتیجه بزرگی نداشته است.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo