×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نشست هم اندیشی در خصوص دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرشاد محمدی در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به تمدید مهلت ۲ ماهه ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: بنابر درخواست‌ علاقه‌مندان، خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شرکت‌کننده و به منظور مطالعه حداکثری کتاب‌ها و مشارکت هر چه بیشتر خانواده‌ها، مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین(ع) در فضای فرهنگی جامعه ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان در قالب این جشنواره در دو بخش کتابخوانی و هنری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: بخش‌های هنری این جشنواره شامل هنرهای تجسمی، دست‌سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال و بخش کتابخوانی علاوه بر کتابخوانی؛ شامل قصه‌گویی، معرفی کتاب و خوانش بخشی از کتاب است.

محمدی از حضرت امام رضا(ع) به عنوان موضوع بخش اصلی جشنواره و حضرت امام حسن عسکری(ع) به عنوان بخش ویژه آن نام برد و گفت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی در ادامه به ظرفیت بی بدیل کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: کانون ها می توانند از همه پتانسیل، ظرفیت و امکانات اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) بهره‌مند شود.

اسلام خواجه‌یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با اشاره به وجود یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری و ۱۴۰ کتابخانه مخزن دار در مساجد استان، برای مشارکت حداکثری فعالان فرهنگی مساجد در جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: ویژه برنامه های کتاب و کتابخوانی در طول سال و به ویژه مناسبت های مختلف در کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد اجرا می شود که شاخص ترین آن اضافه شدن بخش کتابخوانی رضوی به جشنواره ملی آسمان هشتم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: ۵۰ سرشبکه رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های مختلف استان فعالیت می کنند که می‌توانند در زمینه اطلاع رسانی برای مشارکت حداکثری در جشنواره کتابخوانی رضوی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: ظرفیت روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در کنار پایگاه خبری فهما و سایر پتانسیل های فضای مجازی این ستاد بستر مناسبی برای اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، معاون تعلیم و تربیت سپاه امام سجاد(ع)، معاون فرهنگی اجتماعی قرارگاه منطقه ای مدینه منوره، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، معاون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان، مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگانی از سازمان فضای مجازی سراج و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد(ع) در این نشست حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo