×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد تشکل های فراگیر برای فروش لیمو در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عیسی برخورداری پور صبح یکشنبه در سفر به شهرستان رودان، در دیدار با باغداران و سورتینگ داران اظهار کرد: بغیر از ارسال مستقیم لیمو فرآیند برداشت این محصول لیمو با دو هدف «خشک کردن لیموترش و آبلیموگیری» انجام می شود و در همین راستا با ایجاد تشکل جهت راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ در زمینه خشک کردن لیمو یا آبلیموگیری می توان به اقتصادی نمودن این محصول کمک کرد.

وی افزود: کشاورزان باید عضو تشکل های کشاورزی شوند تا ما بتوانیم به آنها خدمات ارائه دهیم و پیگیر آن هستیم که با تغییر الگوی کشت؛ محصول لیموترش بازار پسند را کشت کرده و در افق پیش رو، این محصول را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

برخورداری پور تصریح کرد: تسهیل برای ایجاد این تشکل های فراگیر اقتصادی برای فروش محصولات کشاورزی جهت حضور توانمند در بازارهای داخلی و خارجی به منظور بهبود و توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه خرید حمایتی یا تضمینی محصول لیموترش از باغداران هرمزگانی در دستور کار قرار دارد گفت: در حال حاضر طرح خرید مشارکتی جهت اجرا اماده است که در قالب این طرح تشکل های روستایی پس از خریداری لیموترش مرغوب از باغداران با خشک کردن محصول، سود حاصل از فروش لیموترش خشک شده را به باغداران پرداخت می‌کند.

برخورداری پور گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان دارای تنوع محصول های کشاورزی باغی و زراعی است ما بدنبال جذب سرمایه گذار هستیم تا در این خصوص بتوانیم، کارخانه ای را در استان راه اندازی کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo