×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارز آوری ۵۴ میلیون دلاری صادرات آبزیان استان هرمزگان در ۴ماهه نخست سال جاری

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حمید امانی زاده با بیان اینکه تا پایان تیرماه سال جاری بالغ بر۲۶هزار تن انواع آبزیان صادر شده است گفت: خوشبختانه این میزان از صادرات بالغ بر ۵۴ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

امانی زاده با بیان اینکه آبزی پروری در تامین سبد غذایی خانواده های ایرانی،رونق اقتصادی کشور ، ارز آوری نقش بسزایی دارد گفت: خوشبختانه در سال جاری توانسته ایم بالغ بر۲۶درصد میزان صادرات آبزیان را نسب به مدت مشابه سال ۱۴۰۱افزایش دهیم .

وی تولید محصولات شیلاتی باکیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات هرمزگان اعلام و تصریح کرد: امیدواریم با صادرات این گونه محصولات، ارزآوری خوبی برای کشور و فعالان شیلاتی داشته باشیم.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات استان اظهارداشت : آبزیان صادر شده استان شامل میگوی پرورشی ، انواع ماهیان ماکول (حسون ، سلطان ابراهیم ، طلال و… ) و غیرماکول ( ماهی مرکب ، یال اسبی ، مارماهی و …) می باشد.

امانی زاده کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، ویتنام ، مالزی ، تایلند و چین… را از عمده مقاصد صادرات آبزیان شیلات هرمزگان خواند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به رشد ۲۶ درصدی صادرات آبزیان که نشان از مساعد بودن بازارهای جهانی دارد این روند تا پایان امسال ادامه یابد و از همین راه علاوه بر ارز آوری،بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شود.

گفتنی است، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارز آوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و رتبه اول صادرات از نظر وزنی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo