×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
خبرنگاران را حمایت کنید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امشب در همایش مدیران خبرگزاری‌ها و فعالین رسانه‌ای استان هرمزگان که به میزبانی قرارگاه مدینه منوره در سالن اجتماعات یاس برگزار شد، با اشاره به شهادت ۲۴۴ خبرنگار، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده در دوران دفاع مقدس، اظهارداشت: خبرنگار تاریخ را برای جامعه خود می‌نویسد و علاوه بر آن‌ برای زمانه خود نیز جریان سازی می‌کنند.

وی، با اشاره عوامل ماندگاری جریان کربلا، عنوان کرد: بخشی از حقایق جریان کربلا را خبرنگاران ماندگار کردند‌. حتی خبرنگارانی که در لشکر دشمن بودند نیز در ماندگاری امر کربلا موثر بودند.

امام جمعه بندرعباس، فعالیت رسانه‌ای را دارای دو بعد دانست و تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر فعالیت خبرنگاری خود، تاریخ را نیز ثبت و کتابت می‌کنند. بسیاری از اطلاعات و وقایعی که در آینده بررسی می‌شود همین فعالیت خبرنگاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خبرنگاران را حلقه واسط بین نظام اسلامی و مردم دانست و ابراز کرد: خبرنگاران باید با ارائه اطلاعات مورد نیاز، زبان مردم باشند و مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرتبط کنند.

وی مطرح کرد: الان باید به دنبال شکل گرفتن جامعه‌ای عقلانی باشیم چراکه جامعه احساسی برای رسیدن به اهداف کارگر نیست. به همین جهت است که خبرنگاران باید برای تحلیلگر بودن جامعه و افزایش قدرت تحلیل عموم جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت دو مقوله اخلاق رسانه‌ و فقه رسانه در جامعه کنونی، تشریح کرد: خبرنگار نباید به بهانه شفافیت و افشاگری گرفتار ناهنجاری‌های اخلاقی شود؛ چراکه خبرنگار باید قائل و پایبند به اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر تقویت ارتباط میان حوزه علمیه هرمزگان با اصحاب رسانه، گفت: جامعه انروز ما نیاز دارد گه فقه رسانه تدوین شود؛ چراکه موازین اخلاقی و رفتاری رسانه‌ای را ترسیم می‌کند و در این راه باید از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود.

وی عنوان کرد: خواسته‌ها و مسائل خبرنگاران در طول سال پیگیری شود و تنها به یک روز در سال بسنده نشود. این قشر که کم توقع و همواره در حال فداکاری هستند باید مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: گاهی اوقات امکان دارد که برخی از رسانه‌ها دچار خطا شوند؛ اما مسئولین باید سعه‌صدر خود و میزان تحمل‌پذیری خود در برابر انتقادات را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: مسئولی که‌ در برابر یک‌انتقاد وا می‌دهد و تحمل شنیدن یک انتقاد را ندارد، نمی‌تواند به رسالت خود عمل کند. وقتی مسئول با کوچکترین جمله‌ای که از یک رسانه‌ می‌شنود و در مقابل آن موضع نمی‌تواند مسائل حکمرانی را به خوبی کنترل کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo