×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ممنوعیت صید شیرماهی با روش گوشگیر از ۲۵ مردادماه تا ۲۵مهر درآب‌های هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمد جوانمرد بیان داشت: باتوجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه ای شیلاتی (Recofi) و همچنین بر اساس تصمیمات و مصوبات دهمین اجلاس کمیسیون مذکور و اعلام سازمان شیلات ایران، صید ماهی شیر با روش گوشگیر از تاریخ ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهرماه (۱۶AUG-۱۶OCT) به مدت دو ماه در آبهای هرمزگان و همچنین دیگر کشورهای عضو ممنوع اعلام شده است.

جوانمرد ضمن تاکید بر همکاری صیادان زحمتکش هرمزگان، در راستای اجرای هر چه بهتر این تصمیم ملی و منطقه ای و خود داری از هر گونه صید ماهی شیر با روش گوشگیر در بازه زمانی تعیین شده ،از صیادان خواست تا در کنترل و نظارت کامل بر روند اجرا و انجام این مهم مانند همیشه نهایت همکاری را با مجموعه شیلات استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان عمل آورند.

جوانمرد افزود: کمیسیون منطقه ای شیلاتی (Recofi)، کمیسیونی منطقه ای برای ترغیب توسعه، حفاظت، مدیریت بهینه و بهترین استفاده از ذخایر زنده دریایی، همچنین توسعه پایدار آبزی پروری است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، بحرین، عراق، کویت،عمان، قطر،عربستان و امارات متحده عربی از مهترین کشورهای عضو در این کمیسیون هستند.

گفتنی است هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۳۹ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد در قالب ۷۴ تعاونی صیادی، در سال ۱۴۰۱ با صید بالغ بر ۳۲۱ هزار تن از انواع آبزیان موفق به احراز رتبه اول صید کشور شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo