×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کانون مسجدی که تسهیلات مشاغل خانگی می‌دهد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مصیب رجایی؛ با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کنونی، احیا و رونق مشاغل خانگی ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده ها به ویژه در مناطق روستایی است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب و با استفاده از پتانسیل، ظرفیت، توانمندی و نقاط قوت ازجمله ارتباط مستقیم با آحاد مردم، تلاش می کنند تا اقدامات موثری در زمینه اشتغالزایی و کمک به معیشت خانواده ها انجام دهند.

کانون فرهنگی هنری منتظران فرج که همواره در اجرای برنامه های ابتکاری و فاخر پیشگام و سرآمد است، با ورود به حوزه اشتغالزایی، صندوق قرض الحسنه ای را با هدف حمایت از ایجاد و رونق مشاغل خانگی راه اندازی کرده است.

ابراهیم مرادی، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان در این باره گفت: کانون در راستای حمایت از فعالان مسجدی در زمینه ایجاد و رونق مشاغل خانگی، صندوق قرض الحسنه را در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه مسجد صاحب الزمان(ع) روستای چهواز دارای ۵۰ عضو است، افزود: هر عضو ماهیانه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب این صندوق واریز می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز ادامه داد: مبالغ پرداختی ماهانه اعضا به عنوان سرمایه درگردش صندوق قرض الحسنه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اعضایی که متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی هستند درخواست خود را به صندوق ارائه می دهند و در نوبت دریافت وام قرار می گیرد.

مرادی، مبلغ تسهیلات پرداختی صندوق قرض الحسنه را دوبرابر و نیم موجودی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات پرداختی ۱۸ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۰ ماهه و کارمزد سه درصد است.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه مسجد علاوه بر ارائه تسهیلات به اعضا، در اجرای برنامه های فرهنگی هنری با کانون فرهنگی هنری مسجد نیز همکاری و مشارکت دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز اضافه کرد: این صندوق همچنین به مرکز خیریه مسجد برای ارائه خدمات خیرخواهانه به نیازمندان کمک می کند.

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مساجد استان هرمزگان راه اندازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo