×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مساجد سنگر و خاکریز دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سرهنگ پاسدار طالب احمدی نیا بیان داشت: درجریان انقلاب اسلامی ایران مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت اصول واررشهای انقلاب بوده است. در دفاع مقدس و جانانه در طول هشت سال جنگ تحمیلی مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است و پس از آن نیز در برابر هجمه فرهنگی غرب که به شکل ها و انحاء مختلفی چون تهاجم و شبیخون فرهنگی وجنگ نرم انجام می گیرد، نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

وی در ادامه گفت: بسیج متولد مسجد است ومیبایست ارتباط خودرا با آن برای همیشه حفظ کند حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: «مساجد پایگاه اصلی بسیج است.» مقام معظم رهبری نیز در این خصوص میفرمایند: «مساجد باید همچنان به صورت پایگاه بسیج باقی بمانند» بنابر این پیوند انقلاب، مسجد وبسیج ضامن بقا ،استمرار و فراگیر شدن نهضت الهی ملت ایران وترویج ارزش‌های الهی وانسانی در جهان خواهد بود.

احمدی نیا همچنین ادامه داد: احیای کارکردهای مسجد در عرصه های اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی نیاز امروز جامعه و موجب تقویت پایه های اعتقادی و انقلابی مردم بویژه نسل نوجوان و جوان خواهد شد.. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: در مسجد طراز اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند. درواقع نقطه آغازین تحقق جامعه اسلامی شکل گیری محله اسلامی است که محور آن مسجد است وهمه مؤمنین ودراس آنها بسیجیان عزیزنقش آفرینان اصلی این عرصه هستند.

او در پایان گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است؛ در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo