×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
شناسایی و دستگیری مجرم سایبری در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، صفحه مجازی که حاوی تصاویر و محتوای غیراخلاقی و ممنوعه بود شناسایی و تحت بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با جمع آوری مستندات بدست آمده و انجام اقدامات فنی و تخصصی و با بررسی اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا ، مدیراصلی صفحات غیر اخلاقی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

این مسئول انتظامی اظهارداشت: متهم در بازجویی های بعمل آمده ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود و هدف و انگیزه خود را از این اقدام جلب‌توجه و افزایش دنبال کننده صفحه خود عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ضمن هشدار جدی به افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی می کنند ، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات غیر اخلاقی را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ بهمنی در پایان از عموم شهروندان و مردم استان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo