×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آتش سوزی ‌خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک به دلیل سرقت/در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های اولیه حدود ساعت ۵ صبح امروز انفجاری در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده است که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار می‌باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش سوزی ، احتمال دارد آتش سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.

قهرمانی گفت: با توجه به شدت انفجار و حجم زیاد آتش سوزی در منطقه مورد نظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه های فنی و مهندسی و نیروهای امداد و آتش نشانی جهت تسریع در اطفاء حریق صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هم اکنون دو طرف لوله انتقال نفت توسط نیروهای فنی مسدود شده است و با توجه به اینکه خط لوله مورد نظر راکد بوده و در حال بهره برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچگونه خللی ایجاد نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقین نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی صورت گرفته است، بیان داشت: حسب اطلاعات واصله حدود ۸ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور برای نصب دستگاه های اندازه گیری و میترینگ پیش بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می شد، ۲۴ ساعته شده است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود نموده و به منظور شناسایی مقصرین احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی های لازم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo