×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نماز جمعه جزو شئون حاکمیتی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح  امروز در آئین تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، نماز جمعه را شانی از شئونی حاکمیت دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: نماز جماعت شان حاکمیتی ندارد و هر کسی می‌تواند آن‌را اقامه کند؛ اما نماز جمعه جزو شئون ولی امر مسلمین است.

وی، با ذکر این نکته که امروز مشروعیت اقامه نماز جمعه نیازمند اذن ولی امر مسلمین است‌، عنوان کرد: نماز جمعه یک کنگره هفتگی است که مومنان گرد هم جمع می‌شوند و نماز را اقامه می‌کنند که در آن هم تعمیق معارف و هم گفتمان سیاسی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نماز جمعه را مصداق بارز جهاد تبیین دانست و ابراز کرد: نماز جمعه به جهت اینکه روشنگر و هدایت‌گر است دسیسه‌های دشمن را پس از یک هفته خنثی می‌کند. یعنی هر چه دشمن در طول یک هفته تلاش می‌کند، مورد برخورد و پاسخ ائمه جمعه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که شهرستان حاجی‌آباد محب اهل بیت هستند، بیان کرد: از مردم شهرستان حاجی‌آباد درخواست دارم که حضور خود در این مانور عظیم سیاسی و عبادی جمعه را تقویت کنند؛ چراکه امروز بزرگ‌ترین خدمت به اسلام خدمت به نماز جمعه است.

وی، با اشاره به توصیه‌های‌رهبر انقلاب اسلامی. خاطرنشان کرد: فضیلت‌های مردم باید به صورت علنی بازگو شود؛ چراکه ذکر و بیان این فضیلت‌ها باعث تقویت آنها خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس، باذکر این نکته که شهرستان حاجی آباد یک شهرستان زنده و پویا است، گفت: ارزش‌های معنوی موجود در شهرستان حاجی‌آباد باید حفظ و تقویت شوند که تحقق این امر باعث فراهم شدن زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به اولین سفر خود به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به کوشاه‌احمدی شهرستان حاجی‌آباد، مطرح کرد: مشکلات زیادی را در این بازدید مشاهده کردم و در خطبه هم‌گفتم که کوشاه‌احمدی، بشاگرد دوم است که از آن غفلت شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo