×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
ظرفیت صادرات آبزیان و مرکبات هرمزگان به چین مهیا می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجیدرضا حریری در نشست با فعالین اقتصادی هرمزگان که با حضور صفا ریاست اتاق، روحانی نائب رییس اول و آشینه نائب رییس دوم و فعالین اقتصادی همراه بود، اظهارداشت: چین به عنوان یکی از پیشروترین اقتصادهای دنیا، یکی از اصلی ترین کشورهایی است که طی چهار دهه گذشته روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران حفظ کرده است و در ۱۰ سال گذشته در صدر لیست مبادلات ایران قرار داشته است.
وی افزود: ایران در بخش صادرات نفت، محصولاتی نفتی و مواد معدنی شریک اول چین در دنیا محسوب می‌شود ضمن اینکه رابطه سیاسی بسیار خوبی نیز با چین داریم.

وی افزود: مجموعه این ظرفیت‌ها سبب می‌شود که با چین رابطه اقتصادی خوبی داشته باشیم و می‌توان گفت میزان مبادلات فعلی که با این کشور داریم تنها بخشی از ظرفیت مبادله است و بخش‌های بیشتر آن، همچنان باقی است و باید به سرعت فعال شود.

رییس اتاق مشترک ایران و چین با تاکید بر اینکه در همه بخش‌های اقتصادی باید رابطه با چین را گسترش دهیم، افزود: در تجارت خارجی اعم از نفتی، غیرنفتی و صادرات، بزرگ‌ترین خریدار نفت ما چین است و به تنهایی حدود یک‌سوم صادرات غیرنفتی ما به چین اختصاص دارد اما ظرفیت برای افزایش این میزان همچنان وجود دارد.

حریری تصریح کرد: ضعف و کمبود بزرگ ما در حوزه اقتصاد عدم آموزش لازم به بازرگانان و در واقع تاجرپروری است چرا که تجارت در حوزه بین الملل احتیاج به سرمایه گذاری بلند مدت و صبر و حوصله دارد و بازرگان مهم ترین رکن اقتصاد است.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما در حوزه صادرات فرش به چین بسیار فعال و موفق است و این موفقیت در بخش صادرات آبزیان و مرکبات نیز می تواند حاصل شود.

رییس اتاق مشترک ایران و چین همچنین در ادامه از راه اندازی خرده فروشی آنلاین در چین خبر داد و افزود: تاجران می توانند با استفاده از این ظرفیت محصولات خود را به صورت خرده در بازار مصرف چین به فروش برسانند و اتاق مشترک ایران و چین می تواند نیاز تجار برای اطلاع از بازار چین و نحوه ورود آنها به این بازار را در اختیارشان قرار دهد.

در ادامه این نشست رییس اتاق مشترک ایران و چین به سوالات تجار در خصوص نحوه ورود به بازار چین و فرصت های پیش رو پاسخ داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo