×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
انتظار از دولت تسریع در اجرای پروژه است نه توقف/ دغدغه مالی توجیه خوبی برای توقف پروژه نیست

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احمد مرادی با تاکید بر اینکه از دولت سیزدهم توقع و انتظار این بود که پروژه‌ها را با سرعت بیشتری جلو برد نه اینکه به یک باره متوقف و تعلیق‌ کند، اظهار کرد: پروژه پل خلیج فارس چندین سال است که بلاتکلیف مانده، در ابتدای همین دولت هم مجددا کلنگ زده شد اما گویا یک دفعه متوقف و تعلیق‌اش شده که این زیبنده نیست.

وی افزود: مسئولین ما به کشورهای خارجی سفر می‌کنند تا کشورهای دنیا را ببینند، تجربه کنند و بعد بیایند در کشور آن را پیاده کنند؛ نه اینکه بدتر کار متوقف شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه کل طول این پل به یک و نیم کیلومتر هم نمی‌رسد، ادامه داد: کشورهای همسایه را ببینیم؛ ترکیه چندین پل بدین شکل یا از این بزرگتر زده است. باید بتوانیم این کار را انجام دهیم چون مردم توقع و انتظار دارند. قشم جزیره گردشگری است اگر این پل زده شود در سال‌های آتی می‌توان قشم را به راه آهن سراسری متصل کرد.

مرادی در پاسخ به اینکه آیا مطالبه‌گری برای اختصاص بودجه ملی به پل خلیج فارس از سوی مجمع نمایندگان استان انجام شده است؟ گفت: فلسفه راه ‌اندازی این پل استفاده از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی بوده؛ یعنی سرمایه گذار بیاید این پروژه را اجرا کند و به بهره‌ برداری برساند و بابت آن عوارض دریافت کند. آخرین تصمیمی که گرفته شد این بود دولت با قرارگاه خاتم الانبیا تهاترهایی داشته باشند که تامین مالی شد و بعد هم پروژه را شروع کردند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: حتی تقویم زمانی هم برای آن تعریف کردند که طی ۳۶ ماه تمام شود. اما اکنون شنیده‌ها حاکی از این است که متوقف شده.

وی با تاکید بر اینکه این کار و تصمیم در دست دولت است، بیان کرد: شخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به دنبال انجام این پروژه بودند. یک اراده‎ای در مدیریت ‌های قبلی بود هم از جانب «آقای سعید محمد» و هم مدیرعامل قبلی منطقه آزاد قشم، به دنبال این بودند که به هر طریق ممکن این پروژه انجام گیرد.

نماینده هرمزگان در مجلس عنوان کرد: مشکل بودجه‌ ای برای اجرای این پروژه مطرح نبود. پروژه‌های بزرگتری در کشور در حال اجرا است. از بزرگراه‌ ها گرفته تا پالایشگاه‌ها؛ بنابراین دغدغه مالی خیلی توجیه خوبی نیست. با توجه به این همه سرمایه‌ گذارانی که بخش خصوصی و شرکت‌ های خصولتی که وجود دارد.

مرادی در بخش دیگری در پاسخ به اینکه آیا گمان می‌کنید افرادی در داخل یا خارج استان برای اجرای این پروژه کارشکنی کرده‌اند؟ گفت: این دیدگاه متاسفانه وجود دارد که شخص مثلا توجیه می‌کند که اگر پروژه پل خلیج فارس اجرا شود به محیط زیست آسیب می‌رساند. این درحالی است که تمام دنیا پروژه‌های این چنینی دارد و ما می‌توانیم با الگوبرداری از اینها پل خلیج فارس را نیز پیش ببریم. مهم این است که این کار انجام شود.

نماینده بندرعباس، حاجی آباد، خمیر و قشم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور کلی می‌گویم که این دیدگاه منفی و اختلاف نظر در بعضی مدیران وجود دارد، اظهار کرد: علت دقیق توقف یا تعلیق پل خلیج فارس را نمی‌دانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من کار نظارتی و قانونی خود را انجام می‌دهم و حتما از تریبون مجلس تذکر می‌ دهم و از دولت هم می‌ خواهم در این خصوص تجدید نظر کند. دولت باید کمک کند تا این پروژه به هر طریق ممکن به سرانجام برسد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo