×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خانه بهداشت روستای دزک افتتاح شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، غلامعلی جاودان افزود: روستای دزک با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر است که از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت بهرمند می شوند؛ همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه پایش و مراقبت می‌شوند.

دکتر جاودان بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاهای بالای ۵۰۰ نفر از خانه‌های بهداشت برخوردار هستند و خدمات اولیه بهداشتی را با بهترین استاندارها دریافت می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در آئین افتتاح خانه بهداشت روستای دزک بندرعباس گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز توفیقی شد، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳ مرکز و خانه بهداشت در مناطق روستایی استان هرمزگان باشیم.

سردار اباذر سالاری افزود: یکی از کارهای موثر و پایداری که می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم استان کمک کند با توافقی که با مجموعه بهداشت و درمان استان و سپاه صورت گرفته بیش از ۱۰ باب خانه بهداشت و مرکز درمانی ساخته خواهد شد که در این مرحله ۳ باب خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است که این ۳ خانه بهداشت در روستاهای دزک، درگیر و محمدشمسی بندرعباس است که هر کدام از آنها ۱۱۰ متر مربع و اعتبار هر کدام ۲۰ میلیارد ریال و جمعا برای هر ۳ خانه بهداشت مبلغ ۶۰ میلیارد ریال معادل ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و امروز به نمایندگی یکی از این سه پروژه با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح و بهره‌برداری رساندیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مابقی این مراکز هم در اولین فرصت آماده بهره‌برداری شود تا بتوانیم این ده باب خانه بهداشت را آماده کنیم و مورد استفاده مردم عزیز استان قرار بگیرد.

شایان ذکر است خانه بهداشت روستای دزک با متراژ ۱۱۰ مترمربع و هزینه ۲۰ میلیارد ریال تجهیز و ساخته شد.

این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر بندرعباس و در مسیر جاده بندر به سیرجان قرار دارد و فاصله روستا تا جاده اصلی ۸ کیلومتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo