×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
برگزاری مراسم تجلیل از آتش‌نشانان در بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی مراسم تجلیل از نیروهای خدوم و پرتلاش آتش نشانی شهرداری بندرعباس و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان شهیدان فواد اورنگی، برکت جوذری و اسحاق مرادزاده با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، اعضای شورای اسلامی شهر، محمد مرودی فرماندار بندرعباس و جمعی از مسئولین شهر بندرعباس از آتش‌نشانان شهرداری بندرعباس تقدیر شد.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان در شهرداری بندرعباس، هفتم مهر را روز تجلیل از آتش‌نشانان جان برکف و فداکار دانست و از خدمات شایسته رئیس و کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر نمود و گفت: شغل آتش نشانی شغلی بسیار شریف و ارزشمند است.

نوبانی با بیان اینکه مأموریت آتش نشانی فرا منطقه ای است خاطر نشان کرد: شما آتش نشانان با همتی بالا و زحمت های طاقت فرسا به صورت شبانه روزی نه تنها در شهر بندرعباس بلکه در هر جایی از استان هرمزگان که نیاز باشد به خوبی ایفای نقش می کنید و در هنگام وقوع حادثه با از خودگذشتگی از هیچ تلاشی فروگذار نیستید.

شهردار بندرعباس در ادامه بیان کرد: در سال گذشته حدود ۳۶۰۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانی شهرداری بندرعباس انجام شده است و در هر سه روز نیز به طور میانگین حدود ۵۰۰ تماس با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری بندرعباس گرفته می شود که در حوزه های تصادف، حریق، امداد و نجات، غرق شدگی و… حداقل ۲۰ تا ۳۰ عملیات انجام می شود.

شهردار بندرعباس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از خاک پاک میهن اسلامی ایران دفاع کردند، لذا ارزش زحمات و خدمات شما آتش نشانان عزیز که برای نجات مردم از جان و مال و خانواده های خود می گذرید، همچون ایثارگریهای رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی است.

نوبانی با تقدیر از مجموعه شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای حمایت از سازمان آتش نشانی افزود: با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، حدود ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات، ماشین آلات به سازمان اضافه کردیم و با برنامه ریزی های انجام شده امید است این رقم تا پایان سال به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

نوبانی گفت: از فرماندار شهرستان بندرعباس درخواست داریم که از صنابع شهر بندرعباس در راستای دریافت اعتبارات جهت به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی کمک بگیرند تا بتوانیم این ناوگان را به روز رسانی کنیم.

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، به بیان ارزش کار آتش نشانان پرداخت و گفت: هفتم مهر ماه روز تجلیل و قدردانی از کسانی است که در آیه قرآن کریم آمده است هر کس جان یک نفر را نجات دهد مانند این است که جان امتی را نجات داده است و شما آتش نشانان غیور با از خود گذشتگی و فداکاری در مواقع حادثه ناجی افراد خواهید بود.

نظری تصریح کرد: قرار گرفتن در موقعیت های خطر، خود رشادت می خواهد و هر چقدر از ایثار و رشادت‌های شما آتش نشانان بزرگوار صحبت کنیم باز هم کم است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مجموعه شورای شهر حمایت از پرسنل آتش نشانی را وظیفه خود می داند و جهت به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات این سازمان اعضای شورای شهر همیشه حامی این سازمان بوده و هستند.

نظری با قدردانی از خانواده های آتش نشانان بیان کرد: خانواده های آتش نشانان نیز ایثار زیادی می کنند و همیشه حامی این بزرگواران هستند و اگر الزامات ایمنی در سطح شهر رعایت شود خانواده این عزیزان نیز خاطرشان آسوده تر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا با حمایت همه مسولین استانی و کشوری شهدای آتش نشان جزو مصادیق شهادت محسوب شوند، امیدواریم با حمایت های همه مسئولان در سطح کشور به این مهم دست یابیم.

محمد امین لیاقت رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری بندرعباس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان فواد اورنگی، برکت جوذری، اسحق مرادزاده بیان کرد: هفتم مهر ماه امسال یکی از تلخ ترین دوران خدمتی بنده خواهد بود چرا که با برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در این روز جشن بزرگی برای آتش نشانان بگیریم اما متاسفانه شهادت فواد اورنگی همه ما را به سوگ نشاند.

لیاقت گفت: هر ساله در روز آتش نشان، یکی از آتش نشانان سازمان را به عنوان آتش نشان نمونه انتخاب می کردیم و قرار بود که در هفتم مهر ماه امسال شهید فواد اورنگی به عنوان آتش نشان نمونه معرفی شود و همه می دانیم که پوشیدن لباس آتش نشانی نیاز به روحیه ایثار، جهاد و فداکاری دارد که شهید فواد اورنگی این را دوباره به ما یادآوری کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۳۴ عملیات نجات توسط آتش نشانان شهرداری بندرعباس انجام شده است که ۱۴۷۹ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق، ۲۰۵۵ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده که تعداد نجات یافتگان نیز ۲۰۹۶ مورد بود.

لیاقت افزود: ۳ دستگاه خودرو اطفایی آتش نشانی خریداری شده که تا پایان سالجاری به ناوگان آتش نشانی شهرداری بندرعباس افزوده می شود و همچنین یک دستگاه فوماتیک نیز تا پایان سال به ناوگان آتش نشانی شهرداری بندرعباس اضافه می شود. وی افزود: یک دستگاه خودروی دیگر نیز بعد از تغییر کاربری تا پایان سال به خودروی اطفایی ناوگان این سازمان افزوده می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در ادامه گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری هزار و ۷۸۰ عملیات توسط آتش نشانان شهر بندرعباس صورت گرفته که ۷۲۴ مورد مربوط به اطفای حریق و هزار و ۵۶ مورد نیز مربوط به امداد و نجات می باشد.

وی گفت: این سازمان آموزش نیروهای خود را در اولویت کاری قرار داده است.

لیاقت در پایان با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای حمایت از این سازمان بیان کرد: امیدواریم با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بتوانیم تجهیزات و ماشین آلات این سازمان را به روز رسانی کنیم.

گفتنی است، ۲۴۰ نفر نیروی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس در ۱۱ ایستگاه آتش نشانی به خدمت رسانی مشغول فعالیت هستند.

در این مراسم از خانواده شهدای آتش نشان شهرداری بندرعباس فواد اورنگی، برکت جوذری و اسحاق مرادزاده تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo