×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
بشاگرد رتبه ششم مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی هرمزگان را دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی اعتمادی با ارائه دستور کار جلسه و گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: بشاگرد رتبه ششم مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی را در استان دارد و با توجه ویژه فرماندار بشاگرد، هرساله اعتبارات خوبی برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان تخصیص می‌یابد.

اعتمادی با اشاره به اینکه تاثیر فعالیت‌های فرهنگی در جامعه در دراز مدت نمایان خواهد شد اضافه کرد: بیش از پیش پیک کتاب و فعالیت‌های فرهنگی را در سراسر شهرستان گسترش خواهیم داد.

امام جمعه شهرستان بشاگرد هم در این نشست گفت: اگر در زمینه کتابخوانی پیشرو باشیم در سایر مسائل فرهنگی نیز پیشگام خواهیم بود. کتابخانه‌ها در بشاگرد فعالیت خوبی دارند، از ارتباط نزدیکی با مبلغان در روستاها برخوردارند و خدمات به سایر روستاهای اطراف انجام می‌شود اما متاسفانه در مرکز شهرستان کتابخانه نداریم.

حجت الاسلام حسین غلامی افزود: باید نگاه ویژه‌ای به بشاگرد شود زیرا این شهر نوپا است و لزوم وجود مکانی مرجع برای علاقه‌مندان در مرکز شهرستان احساس می‌شود.

او ادامه داد: در شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد، مدارس شبانه روزی، دانشگاه و … داریم اما کتابخانه نداریم. در حالیکه سه مجتمع فرهنگی در شهرستان وجود دارد که می‌تواند به کتابخانه تبدیل شود.

فرماندار بشاگرد نیز ضمن تبریک هفته وحدت و ولایت نبی اکرم (ص) گفت: یکی از ویژگی‌های بارز دین اسلام، توصیه به مطالعه و علم اندوزی است و  معجزه دین اسلام نیز کتاب است.

یعقوب دادعلی زاده ادامه داد: حضور نیروهای انقلابی و جهادی در دستگاه‌های فرهنگی استان می‌تواند دستاوردهای بزرگ و ماندگاری در حوزه کتابخوانی به همراه داشته باشد.

وی افزود: آگاهی بخشی و تولید دانایی راه سعادت بشریت است که همه باید در این راستا به عنوان وظیفه اجتماعی تلاش و همفکری کنند. بنابراین از ظرفیت فضاهای بلااستفاده در روستاهای پرجمعیت برای ایجاد کتابخانه بهره خواهیم برد.

مدیر کل کتابخانه ها استان نیز در پایان گفت: با مطالعه و بررسی دقیق وضعیت سرانه مطالعه و مصوبات جلسات قبلی انجمن و جایگاه شهرستان بشاگرد در استان در جلسه حضور داریم تا با یاری دلسوزان عرصه کتابخوانی گام‌های موثری در توسعه فضای کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بشاگرد برداریم.

فرشاد محمدی افزود: در حال تدوین برنامه تخصصی و کارآمد دو ساله با حضور اساتید و نخبگان حوزه فرهنگ و کتاب‌خوانی استان در جهت جذب مخاطبین، مخصوصا دانش آموزان و کودکان به مطالعه و کتابخوانی هستیم که بزودی اجرایی خواهد شد.

در این جلسه که یکشنبه شب ۹ مهرماه در بشاگرد برگزار شد، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن ضمن ارائه پیشنهادات از برگزاری مسابقات کتابخوانی در ۳۲ مدرسه شبانه روزی شهرستان خبر دادند و خواستار تنوع بخشی در منابع کتابخانه‌های عمومی مخصوصا در بخش کودک و جذب نیروی کتابدار جهت توسعه و ترویج کتابخوانی در شهرستان و تدوین برنامه اختصاصی جهت ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان بشاگرد شدند.

شهرستان بشاگرد در  شمال شرق استان هرمزگان قرار گرفته و فاصله آن تا مرکز استان (شهر بندرعباس) حدود ۲۷۲ کیلومتر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo