×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فیبرنوری بشاگرد تا پایان مهرماه تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، احد قویدل فرد بیان داشت:‌ هم‌اکنون کارشناسان باتوجه به شرایط جغرافیایی و محیط سخت‌گذر شهرستان بشاگرد درحال بررسی روش‌های اجرای فیبرکشی هستند.

وی یادآورشد: تامین ارتباط این شهرستان در گذشته از طریق سامانه‌های ماهواره‌ای انجام و اجرا شده که مختص مکالمه است که اگر بر روی باند ماهواره خدمات دیتا پرسرعت نیز بارگذازی شود، مکالمه دچار اختلال می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان با اشاره به اینکه ۲ راهکار برای تامین باند دیتا وجود دارد، اظهار کرد: راهکار نخست ایجاد دکل‌های متعدد برای انتقال دیتا بوده که هزینه بسیاری برجا خواهد گذاشت، چرا که باید طرح راهسازی و تامین انرژی نیز پیش‌بینی شود.

قویدل فرد ابراز کرد: راهکار بعدی نیز اجرای فیبرنوری است که تامین اعتبار انجام و طرح به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است اما برای اجرای فیبرنوری چالش‌هایی اساسی وجود دارد چون منطقه سخت‌گذر بوده و زمین سختی دارد.

وی اشاره کرد: اگر بخواهند فیبرکشی را زمینی اجرا کنند باید ماشین آلات راهسازی را نیز بکارگیرند برای اینکه نیاز استد بازگشایی مسیر نیز انجام شود و کانال و بستر عبور فیبرنوری هم با پیکور ایجاد شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه فیبرنوری برای ایجاد دسترسی به دیتا پرسرعت برای اهالی بشاگرد در هر صورت اجرایی می‌شود، یادآورشد: راهکارهای جایگزین و روش اجرا در حال بررسی است که تا پایان ماه‌جاری تعیین تکلیف می‌شود.

قویدل‌فرد گفت: ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان بشاگرد باید کشیده شود تا همه روستاها به دیتا پرسرعت دسترسی داشته باشند که پس از تعیین تکلیف روش اجرا در این خصوص اطلاع رسانی می‌شود.

شهرستان کوهستانی بشاگرد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است و به عنوان نماد محرومیت در کشور شناخته می‌شده و یکی از مناطق دورافتاده و کم برخوردار است. بشاگرد در آن زمان دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت بوده که بیشتر افراد آن تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند.

شهرستان بشاگرد بینِ استان‌های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان محصور بوده و با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و شامل ۲ شهر (گوهران و سردشت) و سه بخش (مرکزی- گوهران –گافر و پارمون) بوده که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo