×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
رشد ۹۳۱ درصدی صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی در استان هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای کامل قانون حد نگار (طرح جامع کاداستر) و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص، با اقدام ویژه دستگاه قضایی استان برای تکمیل ثبت اراضی کشاورزی در سامانه کاداستر و مراجعه مسئولین به مالکین اراضی زراعی، شاهد افزایش بی سابقه صدور اسناد حدنگار در مناطق مختلف استان هستیم که بر این اساس تاکنون برای ۷ هزار قطعه از اراضی کشاورزی استان هرمزگان به مساحت بیش از ۶۲ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

وی یادآور شد: از مهرماه ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ تنها برای ۴ هزار و ۱۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان، سند صادر شده بود که با اقدامات ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان و اداره کل ثبت اسناد از طریق اجرای طرح تسریع در حدنگاری اراضی کشاورزی و تعیین قاضی ویژه در این خصوص از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون اسناد حدنگار (کاداستر) بیش از ۳۸ هزار و ۴۲۶ هکتار از اراضی زراعی صادر شده که با توجه به این موضوع، صدور اسناد حدنگار برای اراضی زراعی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳۱ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت اعلام شده در این بازه زمانی، برای ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی کشاورزی، سند حدنگار (کاداستر) صادر شده است.

مجتبی قهرمانی اذعان کرد: در تعداد قطعات سنددار شده نیز آمار عملکرد امسال به نسبت سال گذشته، رشد ۳۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: با احتساب آمار تاکنون از مجموع ۱۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان هرمزگان برای ۶۲ هزار و دوازده هکتار، سند حدنگاری صادر شده است.

قهرمانی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از تیرماه ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۲۰ هزار درخواست مردمی برای ثبت اراضی کشاورزی نیز اخذ شده است که بخش عمده این درخواست ها پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات لازم منجر به صدور سند شده است.

این مقام قضایی افزود: در حوزه تشریفات ثبتی هم ضمن انجام استعلام و صدور تأییدیه برای بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از اراضی کشاورزی به مساحت بالغ بر ۴۷ هزار هکتار، برای ۱۰ هزار و ۹۶۴ قطعه زمین به مساحت ۶۶ هزار و ۳۴۱ هکتار نیز نقشه هوایی تهیه شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، تسهیل مراحل «خوداظهاری» و «صحت‌سنجی» را از دیگر تدابیر دستگاه قضایی این استان به‌منظور سرعت بخشیدن به اجرای قانون جامع حدنگار عنوان کرد و گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، فرآیند امور در حوزه ثبت اسناد و املاک به‌گونه‌ای دنبال می شود که به محض تعیین محدوده و اعتبارسنجی مدارک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای اراضی زراعی، سند تک برگ صادر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo