×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت ۴ هزارمیلیاردی عوارض ارزش افزوده مالیات به شهرداری‌ها با پیگیری دستگاه قضایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: تور رسانه‌ای با محوریت عدالت اجتماعی که از طرف مرکز رسانه‌ قوه قضاییه به مدت چهار روز در حال برگزاری است، با حضور ۶۰ خبرنگار و عکاس رسانه‌های مختلف کشور از امروز در بندرعباس آغاز شده است.

وی افزود: در راستای پیگیری حقوق عامه و به منظور ارتقای عدالت اجتماعی، دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و پرداخت مالیات‌های شرکت‌های بزرگ در محل فعالیت‌شان ورود جدی داشته است و این موضوع، تحولی بزرگ و دستاوردهای خوبی را در جهت تأمین بودجه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی، پرداخت به موقع مالیات‌ و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان به همراه داشته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: پرداخت مالیات صنایع و شرکت های بزرگ در استان، ضمن ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری های مناطق مختلف استان از جمله شهرداری بندرعباس، سبب شده است، وضعیت شهرداری ها که پیش از مشکلات متعددی از جمله کسری بودجه و ناتمام ماندن پروژه ها رنج می برند به نقطه مطلوبی نزدیک شود و به موازات آن هم اکنون شهرداری مرکز استان توانسته پروژه‌های بزرگی را در راستای خدمت رسانی به مردم شریف بندرعباس آغاز کند و به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: گزارش‌های اخیر اداره کل امور مالیاتی حاکی از این است که در سال گذشته و بازه زمانی شش ماهه نخست امسال، حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده مالیات‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است که این موضوع موجب شده در ارائه خدمات شهری و تحقق عدالت اجتماعی در سطح استان تحول چشمگیری را شاهد باشیم.

مهدی نوبانی “شهردار بندرعباس” نیز در حاشیه تور رسانه‌ای دادگستری استان هرمزگان با موضوع بازدید از پروژه‌های مشترک شهری دستگاه قضایی و شهرداری، اظهار داشت: بازسازی و مرمت نمای بازار قدیم بندرعباس، احداث بوستان های ساوانا، زیباشهر، صدف و کوهستان پارک پنجعلی از جمله پروژه های شاخصی است که با حمایت دستگاه قضایی استان هرمزگان برای رفع موانع و تأمین منابع و هزینه ها انجام شده و هم اکنون دو پروژه بزرگ پارک ارمغان مالیاتی و بوستان مسئولیت اجتماعی نیز در دست احداث می باشند.

وی در ادامه افزود: کوهستان پارک بندرعباس که با حمایت دستگاه قضایی استان هرمزگان احداث شده است، حدوداً ۴۰۰ هکتار مساحت دارد و دارای امکاناتی چون پل معلق و زیپ لاین و پیست دوچرخه سواری و فضاهای متنوع گردشگری است که در ایام مختلف سال به ویژه پایان هفته ها میزبان خانواده ها، گردشگران و شهروندان بندرعباسی می باشد.

وی افزود: این پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شده است و روزانه بالغ بر پنج هزار نفر از آن بازدید می کنند.

نوبانی ادامه داد: پل معلق کوهستان پارک بندرعباس ۴۰۰ متر طول و ۸۰ متر ارتفاع دارد و زیپ لاین این مجموعه نیز با ۲۶۰ متر طول و ۱۵۰ متر ارتفاع طی روزهای اخیر به این مجموعه اضافه شده است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: در جریان بازدید امروز به همراه خبرنگاران کشوری از چهار پروژه ای که ظرف یک سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی به بهره‌برداری رسیده است بازدید شد و اصحاب رسانه در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

نوبانی خاطرنشان کرد: به زودی با حمایت دستگاه قضایی از چند پروژه بزرگ دیگر با هزینه ای بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان، بهره برداری خواهیم کرد و با توجه به برنامه زمانبندی شده، هر هفته یک پروژه عمرانی جدید کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

گفتنی است؛ در روز نخست تور رسانه ای قوه قضاییه در استان هرمزگان،۶۰ نفر از خبرنگاران کشوری و اصحاب رسانه از تعدادی از پروژه های شاخص گردشگری و تفریحی احداث شده با همکاری دستگاه قضایی و شهرداری بندرعباس از جمله کوهستان پارک، بوستان زیباشهر، بوستان صدف و نخستین باغ وحش مصنوعی ایران با نام ساوانا بازدید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo