×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برگزاری جلسه هماهنگی برای تعیین زمان ومکان استقرار سازهای زیستگاه مصنوعی در آب های شهرستان جاسک و قشم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مسعود بارانی با اشاره به اهمیت باز سازی ذخایر آبزیان از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در سطح آبهای شهرستان جاسک و قشم با حمایت استانداری هرمزگان ، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات هرمزگان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان خبر داد.

مسعود بارانی بهبود تنوع زیستی ، امکان صید مستمر از دریا ، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار ، رونق صنایع جانبی،پسین و پیشین مرتبط با صیادی ،امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و در آمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان،حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری ،بازسازی ذخایر آبزیان و … از اهم اهداف احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی خواند.

بارانی افزود : توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه های مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده است، می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌‌‌گذاری پایدار،ضروری و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است و خوشبختانه با سفر پرخیرو برکت رئیس جمهور محترم به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان ، خاطر نشان کرد : در این سری از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در فاز دوم ۱۰۰۰ سازه در مناطق غربی و شرقی جاسک و شهرستان سیریک و۳۰۰ سازه در شهرستان قشم استقرار خواهد یافت.

‌مسعود بارانی با بیان نقش بسیار مهم زیستگاه مصنوعی در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی افزود: خوشبختانه برنامه های خوبی در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان تهیه وتدوین شده است و در آینده نزدیک در سطح استان از سوی دولت مردمی در دست اجرا است.

بارانی جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاه ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها و اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان دانست.

وی اذعان داشت : جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo