×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
استارلینک با قبول قواعد ایران می‌تواند خدمات خود را ارائه کند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور اینترنت استارلینک در ایران اظهار کرد: ایران بارها اعلام کرده است که از حضور ارائه‌کنندگان خدمات چه زیرساختی مانند اینترنت و چه نرم‌افزاری مانند پلتفرم‌ها استقبال می‌کند به شرطی که قوانین سرزمینی و داخلی ما را رعایت کنند.

وی افزود: در آخرین جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا همان RRB، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر استارلینک قواعد سرزمینی ما را قبول کرد می‌تواند در ایران خدمات منظومه ماهواره‌ای خود را ارائه دهد.

زارع‌پور با بیان اینکه تنها راه‌حل اساسی سرعت اینترنت در کشور نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی کشور است، تصریح کرد: پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها به مرور در سراسر کشور در حال اجراست و در بیش از ۲۰۰ شهر کار آن آغاز شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و پهنای باند آن‌ها از ابتدا در دستورکار دولت است. سال گذشته آیین‌نامه‌ای برای حمایت از کسب‌وکار‌هایی که روی پیام‌رسان‌های داخلی کار می‌کنند تصویب شد و روز به روز به تعداد کاربران و میزان فعالیت مردم در پیام‌رسان‌های داخلی افزوده می‌شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo