×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصوبات طلایی اتاق بازرگانی هرمزگان در هشتاد و وسومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، استاندار هرمزگان در هشتاد و سومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با درخواست اتاق بازرگانی هرمزگان برای انتقال کارت های بازرگانی شرکت های بزرگ به محل فعالیتشان در استان موافقت نمود.

بر اساس این مصوبه شرکت های بزرگ که محل فعالیتشان در تهران و کارت بازرگانی آنها در استان های دیگر صادر شده است مکلفند کارت بازرگانی خود را به استان محل فعالیتشان انتقال دهند در غیر این صورت از ارائه خدمات به این شرکت ها در استان ممانعت به عمل می آید.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان دراین نشست اظهار داشت: مبحث انتقال کارت بازرگانی شرکت های بزرگ همیشه مورد پیگیری اتاق بازرگانی بوده است؛ که بنگاه‌های اقتصادی خصوصی بزرگ مقیاس در سطح استان وجود دارند که متاسفانه کارت‌های خود را از اتاق تهران و سایر شهرستان‌ها دریافت نموده‌اند که به طبع نیز پرونده های مالیاتی و پرداخت‌هایشان هم به همان استان تعلق میگیرد و این در حالی است که اگر بتوان طبق مصوبه و با چاره‌اندیشی این بنگاه ها را به دریافت کارت و خدمات خود از استان هرمزگان تشویق کرد، باعث بالا رفتن اقتدار اقتصادی استان می‌شود و در کنار آن اتاق بازرگانی هرمزگان می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی خود را گسترش دهد.

صفا تصریح کرد: از این رو درخواست واضح ما از بخش دولتی این می‌باشد که باتوجه به اختیارات و در چارچوب قانون موضوع انتقال پرونده‌های مالیاتی این بنگاه‌ها به استان را مدنظر قرار داده و تسریع بخشد که با مصوبه مهم و طلایی اخذ شده در این نشست می تواند این مهم را محقق سازد.

وی ادامه داد: ضرورت تشکیل پارک لجستیک و نیز زنجیره ارزش محصولات تولیدی و صادراتی استان بویژه در حوزه کشاورزی نیز از جمله دستور کارهایی بود که توانست در این نشست مصوبه طلایی دریافت و برای انجام مراحل مطالعاتی بعدی وارد فاز مطالعاتی و جانمایی شود.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان افزود: کشورهای صنعتی و نیز پیشرفته دنیا که درعرصه ارائه خدمات لجستیکی پیشرو می باشند به منظور تقویت و همچنین توسعه مدیریت لجستیک خود اقدام به کوچک سازی و حوزه‌بندی در قالب زنجیره‌ها خوشه‌ای نموده‌اند که کلیه اجزا و زیر ساخت‌ها در عین حال که بصورت کوچک مقیاس می‌باشند اما در سایه یک شرکت بزرگ مقیاس یا یک هلدینگ اصلی فعالیت خود را پیگیر هستند.

صفا تصریح کرد: باتوجه به قرارگیری استان در کریدور شمال- جنوب و نیز مسیر ترانزیت اصلی کشور و همچنین اتخاذ سناریوهای جدید مدیریتی دراین حوزه باعث شده است که نقش آفرینی پارک‌های لجستیک در هرمزگان بسیار تاثیرگذار باشد. از این رو بررسی شرایط ایجاد پارک‌های لجستیک و نیز زنجیره‌های ارزش محصولات بویژه در حوزه تولیدات داخلی استان که نیازمند توسعه بازار های هدف می باشند از امور مهم می باشد که اتاق بازرگانی توانست در این زمینه مطالعات بسیار دقیقی را انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo