×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دشمن نمی‌خواهد که اسلام در دنیا شناخته شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در این مراسم با بیان اینکه از آیات و روایات برداشت می‌شود که سبب تقوا اعمال عبادی است اظهار کرد: حاصل و نتیجه عبادات باید به تقوای الهی منجر گردد. اگر اعمال عبادی به خوبی و درستی انجام گردد نتیجه نهایی آن تقوا و پاک دامنی خواهد بود و جامعه ای که چنین شود قطعا جامعه ای سالم و پاک است که همه در آن آرامش و آسایش داشته و زندگی خوب  و آسوده ای خواهند داشت.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل و نیازهای یک جامعه برای دستیابی به سعادت اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که می‌تواند سعادت بشریت را تامین کند قانون عادلانه است.

وی گفت: دومین عامل در سعادتمندی یک جامعه وجود مجری‌ عادل است. لذا برای تامین آسایش و امنیت جامعه وجود مجریان و متصدیان و کارگزاران عادل یک ضرورت می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی ادامه داد: سومین عامل برای سعادتمندی، داشتن جامعه ای عدالت‌پذیر است. یعنی صرف وجود قانون عادلانه و مجری عادل تضمین کننده سعادت یک حکومت و کشور نیست بلکه مردم و آحاد جامعه هم باید پذیرای عدالت بوده و از وجود عدالت استقبال نمایند.

دادستان کل کشور در ادامه با توصیه‌هایی به مدیران و مسئولان بویژه دادستان جدید استان هرمزگان گفت: یکی از مهمترین وظایف و تکالیف همه ما تلاش برای تحقق شعار سال است. مقام معظم رهبری شعار امسال را مهار تورم و رشد تولید عنوان داشته اند و همه به خصوص شما عزیزان که استان مستعدی در تحقق این شعار دارید باید اقدامها و فعالیت‌هایتان مصداق عینی این عمل به این شعار باشد.

وی گفت: موضوع بعدی که باید همه به آن پایبند باشیم امر انسجام و همدلی و همفکری بین مسئولان و مدیران بین دستگاهی است. اکنون این همدلی و انسجام در کشور وجود دارد و مسئولان عالی رتبه قوا هم با تصمیمات خود بر تداوم این انسجام تاکید دارند. لذا لازم است این انسجام هم در بخش‌های استانی و شهرستانی نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم به خوبی بر مسایل و مشکلات کشور فائق آییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک وظیفه و تکلیف برای همه مردم بویژه مسئولان عنوان کرد و گفت: اگر به منویات مقام معظم رهبری توجه کنیم متوجه خواهیم شد که جهاد تبیین چه جایگاه والایی در منظومه فکری ایشان دارد و در سال‌های اخیر نیز بر این موضوع تاکیدات فراوانی داشته‌اند. یکی از مولفه‌های این جهاد تبیین معرفی، تبلیغ و تشریح ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. همه باید این ارزشها و دستاوردها را برای نسل جوان و نوجوان کشور‌ توضیح داده و آنها را با موفقیت‌های نظام آشنا کنند.

وی افزود: روحانیون، دانشگاهیان، اساتید و هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد باید خود را ملزم به جهاد تبیین بداند و قطعا کوتاهی در این موضوع مواخذه الهی را در پی خواهد داشت.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد که اسلام در دنیا شناخته شده و رونق بگیرد. آنها می‌خواهند از گسترش ارزشها و آرمان‌های انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و از میل و رغبت دل‌های آگاه به سمت نظام جمهوری اسلامی ایران بکاهند. لذا معتقدیم با کارهای تبیینی موثر باید مقاومت اسلامی به دنیا معرفی و بر دنیا حاکم گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در توصیه‌ای دیگر، مسئولان را به پرهیز از سخنان و اقدامات تفرقه انگیز و چالش‌ساز توصیه کرد و گفت: اکنون در ماه‌های نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و همگان باید مراقبت نمایند  سخن و یا عملی نداشته باشند که موجب خوشحالی معاندین و بیگانگان گردد. از سیاه‌نمایی، تحریف و تبلیغ دروغین و نیز تخریب دیگر کاندیداها پرهیز کرده و از اقدامات یاس آفرین جلوگیری کنید.‌ در حالی که معتقدیم باید ارزش‌ها، موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در محافل سیاسی و انتخاباتی تشریح و تبلیغ گردد.

دادستان کل کشور در ادامه به موضوع فضای مجازی هم گریزی زد و گفت: فضای مجازی یک‌فرصت برای زندگی بهتر است. این پیام‌رسانها و شبکه‌های اجتماعی و سرعت تبادل اطلاعات و دسترسی سریع به اخبار و محتواها از مزیت‌های این فضا می‌باشد که باید از این ظرفیت به خوبی و در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم استفاده نمود.

وی ادامه داد: البته این فضا هم‌ مانند بسیاری دیگر  از تکنولوژی‌ها دارای معایب و آسیب‌هایی می‌باشد و نباید از آنها غفلت کرده و صرفا مزایای فضای مجازی را مورد توجه قرار دهیم. طبیعتاً نظام موظف به پرورش فضائل اخلاقی و تربیتی مردم است و باید چنین بستری را برای جامعه فراهم نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی تصریح کرد: این تکلیف موجب می‌شود نظام نسبت به آسیب‌ها و معایب فضای مجازی بی تفاوت نبوده و سعی کند ضمن توسعه و حمایت از این بستر برای رشد و بهبود کیفیت زندگی مردم مانعی در برابر  آسیب‌های مختلف آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به صراحت در قانون اساسی ما‌ ذکر گردیده و آمده است که دولت موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم همه امکانات خود را برای ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی به کار برد.

دادستان کل کشور افزود: لذا نظام و دولت باید برای تربیت و پرورش فرزندان همه‌ ما تلاش کرده و امکانات و بستر لازم را برای رشد فضایل اخلاقی تهیه و فراهم نماید. باید استعدادهای خوب و مثبت جامعه شناسایی و شکوفا شده و از شکل‌گیری شخصیتهای منفی جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا نظام خود را ملزم می‌داند که ممنوعیت‌هایی را در حوزه فضای مجازی اعمال کند تا بستر مناسب برای رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی جامعه شکل گرفته و سپس تقویت گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش پایانی سخنان خود توجه به اصول تشویقی را موثر در ارتقا کیفیت عملکردی دانست و گفت: سیاست تشویق را چه برای قضات و چه برای کارمندان در پیش گرفته و از کسانی که خوب، مفید و رو به جلو حرکت و اقدام می‌کنند حمایت کنید. کیفیت را فدای کمیت نکرده و سعی کنید در صدور احکام و رسیدگی‌ها به کیفیت اقدامات توجه گردد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های علیرضا احمدی منش دادستان سابق مرکز استان هرمزگان تقدیر و عارف اکبری به عنوان دادستان جدید این استان منصوب گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo