×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
این ملک شما نیست

| یاداشتِ حسین روحی |

خرداد ۱۳۹۵مراسم تجلیل از سید موسی موسوی در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد و او در این مراسم گفت: قضیه الحاق فارس به خلیج فارس و اتصال لامرد به دریا تمام شده است. مصوبه شورای عالی امنیت ملی اخذ شد.

مصوبه به تایید مقام معظم رهبری رسید. موضوع در دولت قبل مصوب شد. یک بار دیگر در دولت جدید هم به تصویب رسید. مصوبه هیئت دولت به وزارت کشور ابلاغ شد.

وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ کرد و به فرمانداری لامرد هم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: عملا اجرای الحاق هیچ مشکلی ندارد، چون دیگر نه نیازی به هیچ مصوبه‌ای دارد و نه نیازی به هیچ مجوزی دارد. مثل این می‌ماند که ملکی را به شما فروخته‌اند، اما می‌گویند فعلا چون همسایه شما قدری از این اتفاق ناراحت است، در مقطعی از این منزل استفاده نکنید. اما ملک متعلق به شماست، این دیگر بر می‌گردد به اراده استان و هر زمان بخواهند می‌توانند وارد ملک خود شوند و این بحث کاملا تمام شده است.

در سفرمهرماه ۱۴۰۲رئیس جمهور به استان فارس دوباره ابراهیم عزیزی و عسکری نمایندگان استان بر مواضع قبلی اصرار کردند ابراهیم عزیزی در نشست شورای اداری استان فارس ، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در شیراز گفت: همه تصور می‌‌کنند فارس استان برخوردار است، اما این استان نه تنها برخوردار نیست، بلکه عقب نیز مانده است. توسعه این استان بدون اتصال به دریا بی‌معناست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس به قصه پُرغصه اتصال فارس به خلیج فارس و بی توجهی‌ها به مصوبات آن در طول این سال‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۸۸ این مصوبه به تأیید مقام معظم رهبری و تصویب شورای امنیت ملی رسید و به بنده که استاندار هرمزگان بودم نیز ابلاغ شد، اما امروز می‌شنویم که می‌گویند این موضوع را مسکوت نگاه دارید!

عزیزی تصریح کرد: امروز شما به دنبال توسعه استان هستید، اما واقعیت این است که اگر این استان به خلیج فارس متصل نشود، اصلاً توسعه بی‌معناست! لذا بنده از شما انتظار دارم اذن لازم را در این خصوص صادر بفرمائید. محمدجواد عسکری، ۲۱ مهرماه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس از رئیس جمهور خواستار اجرایی شدن مصوبه ملی الحاق فارس به دریا شد دی ماه ۱۴۰۰در سفر رئیس جمهور به هرمزگان این مسئله دوباره مطرح شد رئیسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص موضوع اتصال استان فارس به خلیج فارس بیان داشت: نمایندگان هرمزگان درمجلس این موضوع را مطرح کردند ولی موضوع اتصال استان فارس به دریا در دستور کار دولت نیست به همین خاطر مطرح نکردم.

رئیس جمهور اما در سفر مهرماه ۱۴۰۲به فارس در شورای برنامه ریزی این استان در این خصوص موضع خود را اعلام کرد.

رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس دستور داد این موضوع که بنا بر ملاحظاتی بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده است، در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مسئولان استان‌های فارس و هرمزگان بررسی و تعیین تکلیف شود.

سئوال اینجاست: آقای رئیس جمهور چه اتفاقی افتاده است که درکمتر از دوسال موضوعی که در دستور کار دولت نبود دوباره روی میز آمد؟ این گونه مواضع جفا به مردم نجیب هرمزگان است که سالهاست با مردم فارس مراودات تجاری، فرهنگی و اقتصادی دارند. این زخم تاکی باید دل ریش مردم هرمزگان را چرکین کند؟ واقعا همه مشکلات کشور حل شده که اتصال فارس به دریا اتفاق افتد؟

آقای رئیس جمهور: برای تحقق این مصوبه غیر کارشناسانه چه اصراری وجود دارد؟ تنها رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و برخی اعضای این شورا بودند که به صراحت مواضع خود را مطرح کردند.

احمد مرادی در تیرماه امسال ابرازداشت: وقتی همچنین ظرفیتی در پارسیان وجود دارد مطرح کردن موضوع انتزاع پارسیان و الحاق آن به استانی دیگر یعنی خیانت به استان هرمزگان و مردم آن که به هیچ وجه پذیرفته نیست.او در مجلس هم مراتب اعتراض مردم هرمزگان از تریبون مجلس به گوش مسئولان رساند آنچه مایه تعجب است انفعال برخی مسئولان استان در مقابل تحرکات تازه ای است که در استان فارس آغاز شد و رئیس جمهور را به صدور دستور جدید واداشت.

سال ۱۴۰۰مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در حاشیه سفر به پارسیان (گاوبندی) گفت: «از الحاق ۵ روستای غرب پارسیان به استان فارس هیج خبری نیست و مردم با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.» سکوت معنا دار دوستی، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات در واکنش به تحرکات جدید نگران کننده است. مردم هرمزگان جادری می‌خواهند که سینه سپر کند و حتی در مقابل شکایت از او در دادگاه ،ذره ای عقب ننشیند.

مردم هرمزگان قربانی سیاست بازی یک استاندار شدند که نمک را خورد و نمکدان را به سنگ کوبید. و انگار قصد ندارد رویایش را متوقف کند. اما یقین بدانید که هرمزگان، هرمزگان می‌ماند بدون اینکه وجبی از مرزهایش را از دست دهد؟ این مردم مقابل هر زیاده خواهی و ترکتازی ایستاده اند و تاریخ گواه روشنی بر این مدعاست. روی سخنم با نماینده عالی دولت، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس و ائمه جمعه و جماعات است :اگر درقبال این ادعای تکراری سکوت کنید ویا اگر خدای ناکرده این اتفاق حادث شود شک نکنید مردم شما را نخواهند بخشید.

دستور رئیس جمهور بررسی موضوع در شورای امنیت ملی با حضور مسئولین دو استان است. جهت یادآوری هرمزگان قابل تقسیم نیست و هیچ توافقی حتی برای جدایی یک وجب از هرمزگان پذیرفتنی نیست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo