×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین برنامه جامع پیشگیری از سقط

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور رئیس دانشگاه و حجت الاسلام عباس تقوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونین بهداشت، درمان، فرهنگی دانشجویی، غذا و دارو، رئیس بیمه سلامت ، رییس دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت و سایر اعضا در صبح روز یکشنبه مورخ ۵ آذرماه در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه ضمن تاکید بر شناسایی موارد سقط های غیرقانونی در استان گفت: در راستای تحقق اهداف و سیاست های کلان کشور، باروری سالم و حفظ سلامت جسمی و روحی مادر و همچنین سلامت جنین از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در همین راستا شناسایی و برخورد با سقط های غیرقانونی برای حفظ سلامت مادر و جنین مهم و الزامی است.

دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به ضرورت مقابله با سقط غیرقانونی در استان از متولیان امر خواست که در این رابطه با تشکیل کارگروه ویژه مقابله با سقط، برنامه و راهکار تخصصی ارائه دهد تا شاهد کاهش آمار سقط های عمدی و غیرقانونی در استان باشیم.

دکتر جاودان افزود: برنامه جوانی جمعیت یکی از مهمترین برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در هرمزگان طبق دستورالعمل ابلاغی در حال انجام است که می بایست جلسات آن بصورت منظم و مستمر انجام و مصوبات مربوطه به جد پیگیری شود.

آرزو مبارک آبادی مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی در خصوص برنامه جامع پیشگیری از سقط، شاخص های مربوط، اهداف و برنامه های راهبردی و نحوه اجرای آن توضیحاتی ارائه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص برنامه جامع پیشگیری از سقط بر همکاری و تعامل معاونت ها در تدوین بهتر این برنامه جهت اجرای شدن آن تاکید کرد.

در این نشست که به ریاست دکتر غلامعلی جاودان برگزار شد مصوبات جلسه قبلی پیگیری و اعضای کمیته های تخصصی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و همچنین برنامه ها و چالش های موجود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo