×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان بیش از ۷۰۰ زوج نابارور در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در نشست تخصصی مهدی دوستی، استاندار هرمزگان با شکیبا محبی‌تباردبیر ستاد جوانی جمعیت و مشاورامور بانوان  مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی  و مسئولان درمانی استان، اقدامات صورت گرفته در هرمزگان در جهت افزایش باروری و زادآوری مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: در استان هرمزگان مشارکت اجتماعی بانوان بسیار مطلوب است و بانوان در عرصه‌های مختلف حضور پرشوری دارند.

مهدی دوستی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه‌های مختلف به استان هرمزگان و به ویژه جزایر این استان توجه دارند که یکی از این موارد، بانوان و فرزندآوری است.

 

مراکز درمان ناباروری در هرمزگان راه‌اندازی شده‌است

دوستی بیان کرد: در استان هرمزگان به منظور کمک به زوج‌های جوان، مراکز درمان ناباروری راه‌اندازی شده‌است و به این زوج‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان گروه‌های جهادی و مردمی فعالیت دارند و یکی از خدمات درمانی که ارائه می‌کنند، خدمات ناباروری زوج‌ها است.دوستی عنوان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی به دلیل اینکه در ارتباط با بخش زیادی از مردم می‌باشد خدمات متنوعی به آنها ارائه می‌کند و در زمینه ناباروری نیز این سازمان در استان خدمات ارائه می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد جوان جمعیت در استان برگزار می‌شود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه این ستاد در استان برگزار شده‌است.

دوستی با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌ها می‌شود، اظهارداشت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب، جمعیت حاضر در جزایر استان باید افزایش پیدا نماید اما برخی محدودیت‌های قانونی مانع از اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت در این جزایر شده‌است و می‌طلبد راهکارهایی برای این محدودیت‌ها در نظر گرفته شود.

 

درمان بیش از ۷۰۰ زوج نابارور در  استان

غلامعباس مومنی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تاکیدات رهبری بر افزایش جوانی جمعیت گفت: هزینه‌های درمان ناباروری را رایگان کرده‌ایم و تا کنون بیش از ۱ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است. همچنین  کلینیکی جهت شناسایی زوج‌های نابارور ایجاد شده که تمامی خدمات، مانند آزمایش و سونوگرافی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان تصریح کرد : یکی از کارهایی که در استان با تلاش‌های استاندار هرمزگان انجام شده‌است، تشکیل قرارگاه مردم است. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان  با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی پزشکی افزود: بیش از ۱۳۰ اردوی جهادی با هماهنگی قرارگاه مردم، برگزار گردید.

گروه‌های جهادی که به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند خدمات درمانی مختلفی به مردم ارائه می‌کنند که یکی از این خدمات، خدمات درمانی به بانوان، ناباروری و غربالگری است و بار اصلی کار بر دوش قرارگاه مردم است. و این زوج‌ها بعضاً به بیمارستان خلیج فارس یا کلینیک‌های ناباروری ارجاع شده اند. تاکنون حدود ۷۰۵ زوج درمان شدند و هزینه آنها پرداخت شده است.

در مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان در زمینه ناباروری، کارهایی انجام می‌شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نمی‌توانیم روند درمانی را کامل انجام دهیم.همچنین . مراکز خصوصی درمان ناباروری در استان با مراکز تامین‌اجتماعی قرارداد ندارند و این امر باعث افزایش هزینه‌های زوجین می‌شود.

در زمینه ناباروری به دلیل هزینه‌های بالای این کار و عدم تمکن مالی برخی خانواده‌ها، بسیاری از آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌ها، می‌توان به برگزاری همایش استانی جوانی جمعیت در سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان، با حضور کلیه مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد.

دکتر مومنی ادامه داد: در این مدت توانستیم، گواهی دوستدار مادر به کودک را توسط بیمارستان خلیج فارس بدست آوریم. و پروژه‌‌ی بازسازی و نوسازی زایشگاه انجام گرفته است.

مومنی با اشاره با افزایش ۱۷ درصدی زایمان، گفت: ما روش زایمان بی‌درد وکم‌درد را اجرا کردیم و این امر باعث شد تا زایمان‌ها افزایش یابد. در همین راستا از کارکنان این بخش و کارکنانی که دارای ۳ فرزند و بیشتر دارند نیز تقدیر به عمل آمده است.

همچنین اتاقی را مخصوص شیردهی نوزادان در بیمارستان خلیج فارس و همینطور کلینیک‌ها ایجاد کرده‌ایم تا مادران با راحتی بتوانند به فرزندان نوزاد خود شیر دهند. پرداخت هزینه ازدواج پرسنل اداره تامین اجتماعی نیز از دیگر فعالیت‌هاست.

مومنی بیان کرد: یکی از طرح‌های درمانی اجرا شده توسط سازمان تامین‌اجتماعی در استان، طرح هرمزگان سالم است که کارمندان ادارات را مورد غربالگری قرار می‌دهد و تاکنون ادارات مختلفی در استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.وی خاطرنشان کرد:

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo