×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اطلس انتخاباتی هرمزگان به وزارت کشور ارسال شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،احسان کامرانی در همایش فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان که با حضور محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور در حال برگزاری است، پیگیری اتصال بخشداری‌ها به فیبرنوری را از مأموریت‌های مهم ستاد انتخابات دانست و افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده و همکاری دستگاه‌های مسئول تاکنون ۴۲ بخشداری بدون شبکه به فیبرنوری متصل شده است.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان و تحلیل رفتار آن‌ها بیان کرد: در حوزه شرق هرمزگان، ۸۸ نفر پیش ثبت‌نام کرده بودند که از این بین ۳۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و در حوزه غرب استان نیز از میان ۸۴ پیش ثبت‌نام کننده، ۴۶ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نهایی انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: در حوزه مرکزی استان هرمزگان شاهد پیش ثبت‌نام ۲۳۴ نفر بودیم که در مدت مقرر برای ثبت‌نام نهایی ۱۱۴ نفر فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کردند و در مجموع از ۴۰۶ پیش ثبت‌نام کننده در استان ۱۹۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و وارد روند بررسی صلاحیت‌ها شدند.

کامرانی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی ۳۱ نفر عدم احراز، ۲۱ نفر عدم تأیید و ۶۱ نفر تأیید صلاحیت شدند؛ در حوزه انتخابیه غرب استان نیز ۲ نفر عدم احراز، ۳ نفر ۳۲ نفر عدم تأیید و ۱۱ نفر نیز تأیید شدند ضمن اینکه در شرق استان داوطلب عدم احراز شده نداشتیم اما ۹ نفر عدم تأیید و ۳۰ نفر تأیید شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از میان کسانی که رد صلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است ۲۴ نفر شکایت خودشان را ثبت نکردند که به منزله انصراف است اما در حال حاضر ۱۷۵ نفر در حال بررسی مجدد هستند و پرونده‌هایشان به دفتر شورای نگهبان در استان ارسال شده است.

کامرانی با اشاره به ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان عنوان‌کرد: ۱۳ نفر در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند که از این بین هفت نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، سه نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سه نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند.

وی عنوان‌کرد: اطلس انتخاباتی استان هرمزگان را با نگاه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین کردیم که به اداره کل سیاسی وزارت کشور ارسال شده است، ضمن اینکه اطلس امنیتی انتخابات و آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته نیز انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: برای نخستین بار در دولت، خانه احزاب تشکیل شد؛ در حالی که چندین سال و چندین دوره بود که این خانه تشکیل نشده بود اما با پیگیری‌های استاندار هرمزگان این مهم محقق شد. تاکنون هفت جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده و جلسات کارگروه‌های تخصصی نیز به ۷۰ جلسه رسیده است.

وی هرمزگان را استانی حیاتی و مهم دانست و افزود: هرمزگان ۷۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با احتساب پهنه آبی این وسعت دوچندان می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هرمزگان یک میلیون و ۹۱۵ هزار نفر است، بیان کرد: ۳۸ درصد جمعیت استان در بندرعباس زندگی می‌کند و هرمزگان از ۷۵ کشور بزرگ‌تر و از ۸۳ کشور پرجمعیت‌تر است.

رئیس نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان نیز در این همایش مجلس را در رأس همه امور دانست و گفت: همه تلاشمان بر این است افرادی که صالح‌تر بوده ودارای التزاماتی که شورای نگهبان برای نامزدهای انتخاباتی تعیین کرده، را تأیید صلاحیت کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo