×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان مهیایِ میزبانی از ۶ شهید گمنام است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،رضا رکن‌الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌این شهیدان در ۲ مرحله از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس می‌شوند که در مرحله نخست پنج شهید در روز ۲۲ آذرماه وارد این استان می‌شوند.

وی ادامه داد: این شهیدان در روز ۲۶ آذر در شهر بندرعباس از مقابل پارک شهید دباغیان تا مصلی این شهر (مسجد جامع) تشییع می‌شوند و سپس برای خاکسپاری به محل‌های درنظر گرفته شده اعزام می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان اضافه کرد: این شهیدان در روستای شمیل شهرستان حاجی‌آباد، فاریاب رودان، تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد(ع) استان، شهرداری بندرعباس و در شهرک شهید سلیمانی شهرستان سیریک به خاک سپرده خواهند شد.

رکن‌الدینی اضافه کرد: یک شهید دیگر نیز که در مرحله بعد وارد استان می‌شود، در دانشکده فنی شهرستان میناب تدفین خواهد شد که زمان ورود این شهید در روزهای آینده مشخص می‌شود.

در ایام فاطمیه سال گذشته (چهارم دیماه ۱۴۰۱) نیز مراسم استقبال از پنج شهید گمنام با حضور مسوولان و مردم قشم از فرودگاه این جزیره آغاز و سپس آیین تشییع دریایی توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و بسیج دریایی از جزیره قشم به سمت بندرعباس برگزار و در ساعت ۱۳:۳۰ استقبال عمومی با حضور مردم، مسوولان ارشد دولتی و نظامی استان در اسکله شهید حقانی بندرعباس انجام شد.

پیکر مطهر این پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور روز سه‌شنبه ششم دیماه پارسال از ساعت ۹:۳۰ صبح از پارک شهید دباغیان بر روی شانه‌های مردم این شهر تا مسجد جامع بندرعباس تشییع شد.

این پنج یادگار گمنام هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف استان هرمزگان از جمله شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس، شهر درگهان قشم، شهرک شهید توحیدی جاسک و حسینیه امام رضا(ع) کردر رضوی میناب تدفین شدند.

شهدای گمنام یادشده در عملیات‌های بدر و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند، از مناطق عملیاتی شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند.

در حال حاضر ۲۰۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۷۹ نقطه یادمانی استان هرمزگان تدفین شده‌اند که با حضور پیکرهای این ۶ شهید تازه تفحص شده مجموع شهدای گمنام تدفین شده در این استان به ۲۰۷ شهید گمنام در ۸۵ نقطه یادمانی در استان هرمزگان می‌رسد.

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo