×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
90 درصد بودجه کشور خرج هزینه‌های جاری می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سه شنبه شب در دیدار با تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر و جمعی از اصحاب رسانه که در دفتر ایشان برگزار شد ضمن تبریک ولادت امام حسن (ع) گفت: منابع دولتی کم است و باید اداره کل ارشاد با رایزنی بتواند بخش خصوصی را برای حمایت از هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر پای کار بیاورد. بخش خصوصی باید به کمک دستگاه‌های فرهنگی بیایند.

وی ادامه داد: در خیلی از کشورها کارها را بدست مردم می‌سپارند و بخش خصوصی را در کارها مداخله داده و کار را به آنها واگذار می‌کنند باید در قرآن، سینما، پزشکی بخش خصوصی را فعال کنیم.

آیت الله نعیم آبادی عنوان کرد: دست‌هایی را که در بخش خصوصی می‌خواهند کار انجام دهند را بشناسیم و از آنها حمایت کنیم و دست‌های دیگری که گره می‌افکنند و کار انجام نمی‌شود را کوتاه کنیم.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: دلیل این تنگناهای اقتصادی و کسری بودجه، خرج روزمره دولت است که ۹۰ درصد بودجه کشور خرج جاری مملکت می‌شود و تا چند سال آینده بودجه‌ای برای کار عمرانی باقی نمی‌ماند و متأسفانه در ادارات و سازمان‌های دولتی نیروی کار اضافی جذب آن سازمان و اداره شدند که بدنه دولت بزرگ شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: در بحث هزینه‌های دولت باید تلاش کنیم از هزینه‌ها کاسته شود مثلاً همایش‌های اضافی را کم کنیم اگر از کسی می‌خواهند تجلیل کنند نیازی به همایش نیست در همان اداره این کار را انجام دهند و برای اطلاع هم رسانه‌ای کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تبلیغات باعث فعال شدن بخش خصوصی است ابرازداشت: باید تبلیغات گسترده در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و فیلم سازان باید بیشتر کارهای هنری خود را در خصوص اسلام به تصویر بکشند بیان کرد: هنرمندان ما در سینما و تئاتر خیلی کم به داستان‌های پیامبران و امامان پرداخته‌اند با آنها زندگی و روایت‌های این بزرگوارتان را به تصویر بکشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: نقش هنر را نباید هرگز دست کم گرفت و اون هنری که برگرفته از قرآن باشد هدایتگر است.