×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در بندرعباس + فیلم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، پیکر مطهر شهید گمنام ٨ سال دفاع مقدس در حضور خیل مشتاقان و دلدادگان مکتب حسینى و ایثار و شهادت تشییع و تدفین شد.
مهدى نوبانى شهردار بندرعباس گفت :شهدا ولى نعمتان ما هستند و عزت و احترام آنها بر فرد فرد ما واجب است ،انسانهاى شریف و از جان گذشته در طول تاریخ پرواز ملکوتى در عرش الهی  و مسیر عشق را انتخاب می کنند و جانانه جان به جهان آفرین تسلیم و تقدیم مى نمایند.
شهردار افزود : حرمت شهید و اعجاز حضور شهدای گمنام بر هیچ کسى پوشیده نیست و امروز ما هم میزبان هستیم هم میهمان. میزبان از آن جهت که شهید عزیزمان را در این مکان دفن میکنیم و میهمان هستیم از آن جهت که ارزش و اعتبار و نام نشان و بزرگى این شهید وجود ما را لبریز از عطوفت خواهد نمود و این به واسطه ى حضور پرستوى مهاجر گمنام است.
نماینده ولى فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس به عنوان سخنران اول این مراسم پس از تلاوت آیات کلام الله مجید بیان داشت :شهدا چراغی هستند که راه جامعه را روشن می کنند و دلهاى ما را مدام به نور حق هر لحظه به سمت و سویى مى برند ،چرا که یادواره هاى شهداى  عزیزمان در نقاط مختلف کشور از شهر و روستا همواره پرچم عزت و افتخار شهدا را نشانمان مى دهد.
عبادى زاده اظهارنمود :نسل امروز و جوان ما بالنده تر جدى تر و عاشقانه ترند و خیل عظیم جمعیت عاشق شهدا نشان مى دهد که نسل امروز ما به شهدا وابسته تر و دلبسته ترند. امروز مى بینیم این پرستوی  مهاجر این جاوید الااثر ما پس از سالها در این مکان آرام خواهد گرفت ،به این پرستو مهاجرمیگوییم شما پرچم عزت و سر بلندی و آگاهى مایید. شما شهدا چراغ راه مایید ،به این شهید عرض میکنیم ای عزیز ما بدان که مردم راه شما را دنبال مى کنند ،مردم باید نگذارند حرم شهدا غریب بماند به ویژه شهدایی که در بیابانها سالها در غربت خود بوده اند به برادران و خواهران عزیز میگویم که از حضور این شهید در این مکان استفاده نمایند.
عبادى زاده خاطر نشان کرد:از همه ى برادران و خواهرانم میخواهم که در مسائل دینى اختلافات را وسیله ى تفرقه نکنند و همراه هم یکصدا باشند. براى این شهید هم تصمیم گرفته شده، ما موظف هستیم نظرات خود را منتقل کنیم ولی تصمیم با کسانى است که تصمیم گیرنده هستند و باید به نظر آنها احترام بگذاریم ،نگذاریم این مسائل باعث اختلاف شود ، مسائل مربوط به شهدا را برای اختلاف افکنى انتخاب نکنیم که قطعا روح شهید موافق این مساله نیست.
محمد عبادی زاده امام جمعه بندر عباس با اشاره به اینکه پیرامون این مساله و محل دفن شهید کمیته ای تصمیم گرفته و همه باید احترام بگذارند تاکید نمود : شهدا باعث وحدت و بهم پیوستگی دلهای ما هستند و هر کس هر نظری دارد باید به نظر نهایی احترام بگذارد.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان ضمن آرزوی  علو درجه و سلامتی برای  همه  ی مردم هرمزگان و شهر بندر عباس شهدا را منشا نجات و شفاعت خواند. وی گفت قدر شهدا را بدانیم عظمت آنها را درک کنیم و این شهید امروز میهمان ما نیست بلکه ما مهمان این شهیدیم.
سردارغلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه سخنران دوم این مراسم بود و افزود :٢٨٠ شهید یک ملت را به حرکت در آوردند و ۵ شهید استان ما را به جوش خروش آورده و غرق در فرهنگ ایثار و شهادت کرده.
غلامشاهی بیان داشت :بر روی تابوت این شهید نوشته محل شهادت تک دشمن در جزیره مجنون یعنی این شهید تا آخرین لحظه مانده و جزیره را رها نکرده و امروز برگشته از این نظر  می دانید که چه چیزی این شهید را در جزیره مجنون نگه داشته ،و آن موضوع سخن امام بود که فرمودندجزیره مجنون را از دست ندهند،شهدا به ما غیرت مردانگی ایثار و شرافت را آموختند ،حضرت اقا فرمودند شهدا با وجود خودشان قله های بلند عشق را فتح کرده اند اگر حضرت اقا امروز می گوید ما به قله ها نزدیک شده ایم منظورشان شهداست، شهدا میگویند گوشتان به سخنان ولی امرتان باشد،امروز روز نشاط و امیدواری است روز تفرقه و یاس نیست امروز شما در عالم میبینید ،که سناتور امریکاییى کنگره آمریکا را مورد مواخذه قرار میدهد که چرا امروز از ایران میترسیم و گذشته ایرانی ها از ما میترسیدند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت :جوان ایرانی از امریکایی نمیترسد به همین خاطر تا آخرین نفس همیشه ایستاده اند. شهدا حاضرند بدنشان سالها در بیابان بمانند اما کرامت و عزت و شرافت ایرانى آسیب نبیند و اینگونه است که ما میگوییم و مى دانیم شهید خیر و برکت دارد. انشالله همه ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا آنها را به عنوان الگو  قرار دهیم.
در بخش پایانی پس از سخنان فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نماز به امامت نماینده ولی فقیه اقامه شد و بعد از آن پس از آیین وداع و قرائت فاتحه پیکر مطهر و آسمانی شهید در جایگاه ابدی اش آرام گرفت،روحش با حضرت سید الشهداء محشور و نام و نشان بی نشانه اش به خوشنامی ماندگار باد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo