×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه تاریخی ۹ دی در کانون های مساجد هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسلام خواجه یی با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی فتنه سال ۸۸، اظهار کرد: نهم دی ماه سال ۸۸ یادآوری بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی افزود: آحاد مردم آگاه، فهیم و همیشه در صحنه در نهمین روز از دی ماه سال ۱۳۸۸ با ورود به میدان و اعلام حمایت از انقلاب، نظام و تجدید میثاق با ولایت، بساط فتنه و فتنه گری را جمع کردند تا دشمنان نظام و اسلام به ویژه استکبار جهانی بدانند که ملت بصیر ایران اسلامی همیشه پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با یادآوری اینکه از ۹ تا ۱۹ به نام دهه بصیرت نامگذاری شده است، گفت: این روز در تقویم کشور به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های روز ۹ دی و دهه بصیرت پرداخت و افزود: برگزاری تجمع بزرگداشت حماسه ۹ دی و سخنرانی پیرامون اهداف دشمنان از راه اندازی فتنه سال ۸۸ و همچنین نقش مردم ولایتمدار در خنثی کردن این توطئه شوم در مساجد از شاخص ترین برنامه هاست.

خواجه یی از برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای سرود و نمایش های آیینی با موضوع ۹ دی در مناطق پرتردد سطح شهرها و روستاها و مساجد به عنوان بخش دیگری از برنامه های دهه بصیرت نام برد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شناخت فتنه های دشمنان و ضرورت ارتقا سطح آگاهی و بصیرت جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و برپایی نمایشگاه های کتاب مرتبط با حماسه ۹ دی از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان هرمزگان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ۹ دی و دهه بصیرت ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه آثار برتر این مسابقه در سطح مساجد و برگزاری مسابقه انشاء ویژه دانش آموزان با موضوع ۹ دی با همکاری مدارس را بخش دیگر برنامه ها ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین ابعاد مختلف فتنه و حماسه تاریخی ۹ دی به همراه پرسش در رابطه با شبهات نوجوانان و جوانان در این زمینه و برگزاری مسابقات ورزشی در دو بخش پسران و دختران از دیگر برنامه های بزرگداشت ۹ دی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان است.

حماسه ۹ دی، حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ و خاموشی فتنه ۸۸، حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند. در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (ع) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، لذا در پاسخ به این اغتشاش‌ها و هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران، آحاد مردم به خیابان آنها آمدند و در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo