×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاده مرگبار جاسک به میناب باز هم قربانی گرفت/ اقتصاد دریا محور در سایه محرومیت مضاعف

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در یک تصادف شاخ به شاخ دو خودرو سواری در همین جاده ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

از طرفی اداره کل راه و شهرسازی استان هم تاکید بر اجرای طرح های راهسازی دارد که با سرعتی بسیار کند بعد از سال‌ها هنوز محقق نشده است که این نشان می‌دهد اعتبارات برای ایجاد اتوبان و تعریض راهها بسیار اندک است.

در مقابل مناطق ساحلی شرق هرمزگان در طرح توسعه مکران از تحولات زیرساختی مثل جاده های اتوبانی محروم مانده است حال باید پرسید دولت چطور می خواهد طرح اقتصاد دریا محور را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در این مناطق اجرایی نماید.

به گفته بسیاری از کارشناسان اولین قدم در اجرای اقتصاد محور ایجاد زیر ساخت های چهارگانه راه ،آموزش ،بهداشت و آبرسانی است و در مرحله دوم همکاری دادن و منفعت جامعه محلی در قبال اقتصاد ساحلی است.

لذا با توجه به سفر آتی ریاست جمهوری به هرمزگان باید روی این موضوع مهم تاکید کرد که بهتر است دولت حداقل در زمینه ایجاد اتوبان نگاه منصفانه ای به مناطق ساحلی هرمزگان داشته باشد تا حداقل شاهد این همه تلفات و از دست رفتن منابع انسانی نباشیم.

یادمان نرود که اغلب مناطق مرکزی کشور به جاده های اتوبانی و راه آهن مجهز شدند اما برعکس همه ی کشورهای مترقی و در حال توسعه توجه چندانی به جاده های بنادر نمی شود و این نشان می دهد که در کشورمان سیاسی گری و لابی گری چقدر در معکوس کردن رویه های منطقی توسعه تاثیر گذار است.

البته در این ناکامی فاجعه بار سهم نمایندگان استان در مجلس، استانداران و مدیران ضعیف راه و شهرسازی استان کم نیست.

بنابر رصد میدانی و تجربی طی دو سال گذشته بالاترین میزان انتقادات مردمی مربوط به مشکلات جاده های استان هرمزگان است و این در حالی است که اغلب وعده ها و طرح های راهسازی یا بر زمین مانده و یا لاک پشتی و بسیار کند اجرا می شود.

و در این میان تعدد تصادفات شبانه خودروها با شتر در شرق استان به حدی است که مکرر و گاها درهفته چندین بار رخ می دهد و باعث مرگ و جراحت راکبین خودورها شده است.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo