×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بنادر کوچک استان باید ایمن شوند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در پی آتش سوزی اخیر در اسکله روستای ساحلی سلخ جزیره قشم که منجر به سوختن ۱۴ فروند لنج شد، محمد پاینده با ابراز تأسف از این حادثه تلخ بیان داشت: اگر چه در شدت یافتن این حادثه شدت باد نیز دخیل بود اما اصل قضیه به تجهیز بنادر صیادی کوچک به سیستم اطفا حریق باز می‌‎گردد لذا اگر این اسکله صاحب تجهیزات اطفا حریق استاندارد و افراد دوره دیده بود به طور یقین در کاهش این حجم از آسیب اثر گذاری داشت.

پاینده با تقدیر از عملکرد تیم‌های آتش نشان مناطق مختلف جزیره قشم که در عملیات اطفا حریق شرکت داشتند، بیان داشت: عملکرد پرسنل جان بر کف آتش نشان قابل ستایش است و این عزیزان تلاش خود انجام دادند اما آنچه اهمیت دارد رسیدگی بیشتر به ایمنی بنادر صیادی کوچک استان نظیر اسکله روستای سلخ است.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان صنفی در این حوزه خبر از فعالیت ۱۲۵ لنج و ۳۰۰ قایق دهند جای تعجب است که چطور فکری برای بهتر شدن امنیت و ایمنی آنها نکرده‌اند.

مسئول حزب همت استان با اشاره به تاکید مسئولان شیلات برای جبران خسارت وارده، افزود: تامین معاش ده‌ها خانواده در گرو عملکرد سریع مسئولان امر است و امیدوارم این وعده هر چه زودتر به سرانجام برسد.

سریال سوختن شناورهای صیادی و باری در استان هرمزگان همچون تصادف شبانه با شتر معمولا هر از گاهی تکرار می شود و با وجود بروز سنگین خسارت مالی چندان مورد توجه افکار عمومی و مسئولان قرار نمی گرفت حال باید دید این وعده جدید برای حمایت از خسارت دیدگان به سرعت عملی خواهد شد یا خیر در مجموع از اواسط سال ۹۸ ابتدا خبر سوختن تعدادی قایق در بندر کلاهی میناب خبر ساز شد کمی بعد ۵ فروند لنج بزرگ در اسکله اصلی بندر جاسک سوختند، چندی بعد ۳ فروند لنج با اشتباه ملوان های هندی در بندر مقام سوختند و چندی بعد تر نیز یک فروند لنج در خور آذینی سیریک طعمه حریق شد اواسط سال ۹۹ هم ۷ فروند لنج و ۳ فروند قایق در اسکله بندر کنگ سوختند.

طی چند سال اخیر به جز حادثه سوخت لنج های روستای سلخ ۱٠ فروند لنج و ۳ فروند قایق بر اثر اتصالی برق در اسکله بندر کنگ سوختند و دردناک اینجاست که قیمت هر فروند لنج امروزه بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان ارزش دارد و اگر این لنج‌ها بیمه نباشند عملا صاحبانش از هستی ساقط و باعث بیکاری ده‌ها جاشو و صیاد می‌شود.

لذا درس گرفتن از این حوداث دردناک و اینکه چه زمان باعث می‌شود که دیگر شاهد تکرارش نباشیم نکته بسیار مهمی است که البته بایستی گوش شنوایی باشد و مقصرینی متنبه شوند و آموزش‌ها و مانورها واقعی تر شود تا شاید این سریال بسیار پر هزینه تمام شود اما لاجرم باید حقیقت را نوشت که از شعار تا واقعیت بسیار فاصله است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo