×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پلمب مراکز پزشکی و غیر پزشکی متخلف و مداخله‌گر در امور درمانی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر منوچهر کمالی با اشاره به اهمیت صیانت از سلامت جامعه افزود: امور پزشکی و دارویی یکی از مهمترین نیازهاست و اشتغال به این امور علاوه بر تحصیلات آکادمیک، تابع مقررات، قوانین و دستورالعمل هاست . لذا دانش آموختگان این رشته‌ها علاوه‌بر داشتن شرایط مقرر در قانون و داشتن صلاحیت لازم باید اقدام به اخذ پروانه رسمی اشتغال در زمینه‌های تحصیلی و تخصصی خود نمایند در غیر اینصورت اشتغال آنها در این امور غیرقانونی است.

وی افزود: مطابق ماده ۳ اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحی ۱۳۷۹ آن، هر دو مبحث اشتغال و تاسیس مرکز پزشکی بدون پروانه، جرایم پزشکی بوده و پیگرد قانونی دارد. طبیعتاً اگر فرد یا افرادی  شخصی بدون تشخیص، تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به تاسیس مرکز پزشکی یا یکی از امور پزشکی اشتغال ورزد و یا اشخاص بدون پروانه در امور پزشکی را استخدام نماید،مرتکب تخلف شده است.

کمالی تصریح کرد: به منظور صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان، طی بازدیدهای مستمر و با همکاری نظام پزشکی  استان، سازمان‌های نظارتی، دادستانی، اماکن و اداره تعزیرات مجموعاً ۸ مرکز غیر مجاز ارائه خدمات زیبایی و لیزر، تبدیل مطب عمومی به موسسه درمانی بدون اخذ مجوز مربوطه، مطب متخلف که  فاقد مجوز  بودند را شناسایی، پلمب و پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارجاع گردید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان گرامی از مراکز دارای مجوزهای قانونی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه به افراد یا مراکز فاقد مجوز خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo