×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اعلام آمادگی هرمزگان جهت اجرای پروژه‌های فناوری فضایی به عنوان پایلوت در کشور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن خاکی نهاد در دیدار با حسن سالاریه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور با بیان اهمیت الکترونیکی کردن فرایندها و اقدامات در دولت سیزدهم عنوان کرد: یکی از ماموریت های اصلی دولت سیزدهم در استان اجرایی کردن حکمرانی هوشمند است و فعالیت های سازمان فضایی نیز در همین زمینه می تواند مکمل برنامه ها باشد.

رئیس توسعه اقتصاد دیجیتال در استان گفت: با توجه به اینکه اقدامات خوبی در زمینه حکمرانی هوشمند صورت گرفته است، هرمزگان این آمادگی را دارد در راستای فعالیت های حکمرانی هوشمند با استفاده از ظرفیت و فناوری سازمان فضایی کشور در زمینه های مختلف زمینه برنامه ریزی لازم را برای مسوولان استان در بخش های مربوطه فراهم کند تا به صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت انرژی و هزینه ها بیانجامد و تخمین محصولات کشاورزی به عنوان نمونه، نقش مهمی در تولید غذا، کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کشاورزی کشور خواهد داشت و با ادامه این روند برای محصولات استراتژیک استان ، اتفاقات بهتری را نیز در این حوزه رقم می خورد.

خاکی نهاد با بیان اینکه مدیریت منابع و ظرفیت های تولیدی نیاز به هوشمندسازی دارد، تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیقی از میزان تولید، داشت و برداشت محصولات در گذشته وجود نداشت و تخصیص حجم زیادی از اراضی برای کاشت این محصولات باعث مصرف مقدار زیادی از منابع آبی کشور نیز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف و اولویت های دولت سیزدهم، الکترونیکی کردن فعالیت های دولت و تسریع در روند امور ارتباطات و فناوری بوده،؛ اولین بسته پیشنهادی افتتاحیه از پروژه های دور دوم سفر رئیس جمهور به استان از مجموع ۲۱ پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) است.

خاکی نهاد به اجرای فیبر نوری در استان اشاره و عنوان کرد: با برگزاری جلسات متعدد در جهت رفع مشکلات مردم در حوزه فناوری اطلاعات سرعت بسیار خوبی در پروژه ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: در شهرستان های بندرلنگه، کنگ و بوموسی فاز ایجاد پوشش فیبر نوری برای خانوارها و کسب و کارها تکمیل و هم اکنون در فاز اتصال بوده و درجاسک نیز با ۷۰درصد پیشرفت در مرحله

پایانی قراردارد، همچنین در بندرعباس بیش از ۱۰۰ کیلومتر حفاری انجام شده و پروژه در حال اجرا و از سرعت مناسبی برخورداراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به تلاش های شبانه روزی استاندار هرمزگان در بخش های مختلف و نگاه ویژه وی به بخش فناوری اطلاعات استان بیان کرد: در دولت سیزدهم استان هرمزگان به کارگاه سازندگی در بخش های مختلف تبدیل شده و این حاصل تلاش جمعی ، همدلی و هم افزایی همه مدیران است.

در ادامه معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل وکسب و کارهای استان هرمزگان با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های موجود سازمان فضایی کشور گفت: سازمان فضایی ایران می‌تواند در مدیریت استراتژیک محصولات کشاورزی و همچنین سایر منابع تولیدی استان کمک کند.

حسن سالاریه با اشاره به ظرفیت های سازمان فضایی ایران عنوان کرد: جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش هزینه های تولید از طریق استفاده از ظرفیت های سازمان فضایی در شناخت و برآورد محصولات مناطق مناسب فعالیت و کسب و کار از جمله شیلات، مسکن و … بسیاراهمیت دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران بیان کرد: با توجه به اینکه تصاویر ماهواره‌ای بهترین ابزار برای تخمین سطح زیرکشت هستند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند تفاهمنامه‌ای را برای توسعه کشاورزی هوشمند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات با استانداری در یک منطقه ای خاص و قطب استان به عنوان پایلوت منعقد نماید.

وی با بیان اینکه برای ۲۴ محصول کشاورزی برنامه ریزی شده است، یادآور شد: با استفاده از فناوری فضایی سطح زیرکشت محصول برنج در استان‌های قطب (گیلان و مازندران) تخمین زده شد که این اقدام برای هرمزگان به خصوص در بخش شیلات و باغات و سایر منابع نیز میسر است.

سالاریه ادامه داد: استفاده از داده‌های ماهواره‌ای از جمله ماهواره خیام در جهت تعیین مقدار سطح زیرکشت محصولات و تولیدات در بخش های مختلف و حتی تغییر کاربری سالاریه ادامه داد: استفاده از داده‌های ماهواره‌ای از جمله ماهواره خیام در جهت تعیین مقدار سطح زیرکشت محصولات و تولیدات در بخش های مختلف و حتی تغییر کاربری اراضی نیز امکانپذیر است که نیاز به همکاری جوامع محلی، دانشجویان دانشگاه های رشته های مرتبط و استقرار کارشناسان با کمترین هزینه در منطقه دارد.

لازم به ذکر است در پایان مقرر شد به زودی جلسه ای با حضور سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران و مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل وکسب و کارهای استان هرمزگان، روسای دانشگاه های استان و پارک علم و فناوری موضوعات استان برگزار و طرح های پیشنهادی پس از بررسی و تصویب به عنوان پایلوت توسط سازمان فضایی کشور در استان اجرا شود.

در این جلسه مدیر کل فناوری اطلاعات استان، مدیر کل ارتباطات و زیرساخت استان و مدیرعامل شرکت پیشگامان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات در خصوص اجرای پروژه های فیبر نوری پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo