×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست هم اندیشی برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی کانون‌های مساجد هرمزگان برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد بهرامی در این نشست با اشاره به تلاش دشمن برای مایوس کردن مردم و ایجاد شکاف و فاصله بین ملت و نظام، تاکید کرد: بچه های مسجد با تبیین هنرمندانه دستاوردهای نظام در حوزه های مختلف از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در برابر دسیسه های دشمن دفاع کنند.

وی اظهار کرد: سومین جشنواره تئاتر خیابانی کانون ها در سال گذشته بسیار اثرگذار، جذاب به همراه اجراهای متنوع بود و نوجوانان و جوانان زیادی از آن استقبال کردند که جای قدردانی دارد.

بهرامی با تاکید بر اینکه امسال محتوای آثار نمایشی در این جشنواره به گونه ای باشد که رده های سنی مختلف بتوانند از این ظرفیت فوق العاده بهره مند شوند، افزود: آسیب های اجتماعی و راهکار رفع آن و همچنین جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام باید در اولویت محتوای آثار نمایشی این رخداد قرار گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان میناب با اشاره به وجود جو همدلی و همکاری مناسب بین ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان، به دبیرخانه برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان قول مساعد داد که از همه ظرفیت های ادارات و نهادها برای برگزاری هرچه بهتر این رخداد استفاده شود.

بهرامی گفت: ادارات و نهادهای شهرستان با همه توان در کنار اعضای کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین علی(ع) روستای سرباران که مسجد را محور فعالیت خود قرار داده اند، برای برگزاری جشنواره و میزبانی از هنرمندان مسجدی سراسر استان هرمزگان هستند و مجموعه دبیرخانه جشنواره حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است که با ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه، بین نظام جمهوری اسلامی و مردم فاصله و شکاف ایجاد کند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با بیان دستاوردهای انقلاب و نظام در قالب های جذاب هنری، نقشه ها و دسیسه های شوم دشمن را نقش برآب کنند.

جشنواره تئاتر خیابانی کانون های مساجد روستایی ظرفیت ملی شدن را دارد

خواجه یی با اشاره به میزبانی شایسته روستای سرباران شهرستان میناب از سه دوره جشنواره تئاتر خیابانی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی، گفت: امسال این رویداد هنری در گستره استانی برگزار می شود در حالی که ظرفیت ملی شدن را نیز دارد.

اسلام خواجه یی نیز ضمن قدردانی از همراهی آحاد مردم روستای سرباران با کانون های فرهنگی هنری امیرالمومنین علی(ع) در برگزاری سه دوره جشنواره، خواستار همکاری و مشارکت فعال همه ادارات و نهادها در برگزاری هرچه بهتر جشنواره چهارم شد.

وی به اثربخشی آثار هنری در معرفی و انتقال پیام ارزش های والای اسلامی، شناساندن ابعاد پنهان آسیب های اجتماعی، جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی با محوریت موضوعات قرآنی، آسیب های اجتماعی و جهاد تبیین برگزار می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی متشکل از مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین علی(ع) با همراهی هیات امنا مسجد، شورای اسلامی و دهیار روستای سرباران ماه هاست که با رایزنی با ستاد استان پیگیر برگزاری این رخداد هنری است که انشاالله در اسفند ماه امسال شاهد این اتفاق مبارک خواهیم بود.

خواجه یی در ادامه از جشنواره ملی تئاتر شبستان به عنوان دیگر رخداد هنری در عرصه هنر نمایش ویژه گروه های نمایشی کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و گفت: فراخوان این جشنواره از آذرماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ۱۰ گروه نمایشی از کانون های مساجد هرمزگان در سامانه بچه های مسجد برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

وی افزود: پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم نیز به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در رشته‌های فرهنگی و هنری شامل «سرود رضوی»، «تئاتر و نمایش های آئینی رضوی»، «پرده خوانی و نقالی رضوی»، «مدیحه سرایی و چاووشی خوانی»، «عکاسی رضوی» به میزبانی شهرستان میناب برگزار می شود.
چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی کانون های مساجد روستایی هرمزگان اسفندماه برگزار می شود

زارعی نیز گفت: چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی هرمزگان با عنوان «جوانه» دهه سوم اسفند ماه سال جاری در روستای سرباران شهرستان میناب برگزار می شود.

محمد زارعی اظهار کرد: شناسایی و کشف، جذب، پرورش و تربیت هنرمندان مسجدی، فراهم نمودن زمینه جهت رقابت هنرمندان کانون های فرهنگی هنری و معرفی آنها و همچنین ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی کانون های مساجد از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی «جوانه» است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ گروه از کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان میناب در سومین دوره جشنواره تئاتر جوانه شرکت کردند، افزود: دو گروه برتر این جشنواره، به چهارمین جشنواره ملی آسمان هشتم معرفی شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب ادامه داد: موضوعات متن های نمایشی باید بر اساس آیات قرآنی باشد و تمامی گروه های تئاتر با ارائه معرفی نامه کانون فرهنگی هنری مسجد روستا می توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی گفت: چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی ۱۹ تا ۲۰ اسفند به مدت ۲ روز در محوطه مسجد روستای سرباران برگزار می شود.

علی جاودان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان میناب نیز با اعلام آمادگی برای همراهی و مشارکت در برگزاری این جشنواره، گفت: متاسفانه جامعه با یک سری از آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، ترک تحصیل دانش آموزان مواجه است که می توان از ابزار اثربخش هنری به ویژه تئاتر برای کاهش میزان آثار و پیامدهای آسیب ها بهره گرفت.

وی خواستار استمرار جشنواره های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با موضوع آسیب های اجتماعی در طول سال شد و افزود: در صورت ارائه طرح های بامحتوا و اثربخش از سوی کانون ها، ظرفیت جذب اعتبارات ملی در این حوزه وجود دارد.

احمد حامدی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب هم تصریح کرد: هرچه کار فرهنگی و هنری در سطح مساجد شهری و روستایی انجام شود در کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود که همه ادارات و نهادها ازجمله مدارس از منافع آن بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به آسیب دیدگی روحی و روانی بسیاری از دانش آموزان به دلیل مسائل و مشکلات خانوادگی ازجمله اعتیاد و طلاق، افزود: اجرای برنامه های اثربخش فرهنگی هنری در مساجد به ویژه در روستاها موجب ارتقا روحیه نشاط و شادابی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان می شود و کار را برای ارائه آموزش در مدارس راحت تر خواهد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب، بخشدار مرکزی، بخشدار تیاب، نمایندگانی از ادارات و نهادها و جمعی از اصحاب رسانه از دیگر شرکت کنندگان در نخستین نشست هم اندیشی برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر خبابانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی بودند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان هرمزگان دهه سوم اسفند ماه سال جاری به میزبانی کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo