×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع شیر رایگان در بین دانش‌آموزان ابتدایی بام ایران

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، شیر یک غذای کامل است که باید به صورت روزانه مصرف شود، چرا که دارای خاصیت‎های بسیاری است و برای سلامتی انسان و رشد به ویژه در مودکان و نوجوانان بسیار موثر است.

از سال ۱۳۷۹ به دستور مسئولان کشور توزیع شیر در برخی مدارس آغاز شد و ۱۰ هزار دانش آموز در مدارس خود شیر دریافت می‎کردند. این مهم تا سال ۱۳۹۵ روند کاهشی داشت و سپس در سال ۱۳۹۶ طرح به پایان رسید، که علت اصلی آن کمبود اعتبارات اعلام شد.

این طرح پس توقف چند ساله، امسال مجدد اجرایی گردید و با تصمیم دولت تهیه و توزیع شیر برای جامعه هدف ۸ میلیون دانش آموز دوره ابتدایی در کشور آغاز شد. طی سال تحصیلی در این طرح به دانش آموزان ۷۵ وعده شیر داده خواهد شد که نحوه توزیع دو مرتبه در هفته می باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان در خصوص نحوه بررسی میزان و نحوه توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی انجام خواهد شد.

امین سلیمانی ادامه داد: نحوه توزیع همچون سراسر کشور ۲ نوبت طی یک هفته می‎باشد.

وی با بیان اینکه شیر توزیع شده صد در صد رایگان است، تصریح کرد: برای تهیه شیر و توزیع رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تا پایان طرح حدود چهار میلیون و ۴۴۰ هزار پاکت شیر در بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان توزیع خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo