×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
هرمزگان به عنوان پایلوت اجرای تفاهمنامه مکتب انتخاب شد + فیلم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرشاد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ابعاد تفامنامه همکاری مکتب و ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمند‌سازی ۲۰۲۰ محله اظهار کرد: در اجرای تفاهمنامه اجرایی مجمع کتابخانه‌های عمومی بزرگ کشور (مکتب) با ستاد طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، استان هرمزگان به عنوان پایلوت انتخاب شد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۱ کتابخانه در این استان، افزود: این آمار مربوط به کتابخانه‌های واقع در ۴۷ محله مربوط به این طرح است که از این تعداد محلات ۵ کتابخانه در محلات هدف واقع در ۳۴ محله تا شعاع ۵ کیلومتری حداقل یک کتابخانه عمومی وجود دارد و ۸ محله با دسترسی سخت‌تر و فاصله دورتر از کتابخانه هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: براساس قانون رسالت احداث کتابخانه با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها، نهادهای حمایتی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت و …) و خیرین است، اما در عین حال اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان در حال رایزنی با بنگاه های اقتصادی و سایر نهادها و ستادها برای احداث کتابخانه در مناطق مختلف هرمزگان است.

محمدی همچنین به پروژه های نیمه کاره کتابخانه ای در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، شهر رویدر شهرستان بندرخمیر، جزیره لارک، سردشت بشاگرد و شهر هشتبندی اشاره کرد و افزود: استاندار هرمزگان با نگاه ویژه ای که به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد، قول مساعد برای تامین اعتبار تکمیل این پروژه ها را داده است.

وی گفت: ۵۰ هزار جلد کتاب از طریق اجرای تفام نامه همکاری مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) و ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور به کتابخانه های استان هرمزگان تزریق می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه رده های سنی مختلف در سطح مدارس استان و اجرای طرح های «پیک کتاب» و «کوله کتاب» با همکاری آموزش و پرورش، اهدا مستمر کتاب به کتابخانه ها، برگزاری تور بازدید گروه های مختلف از کتابخانه ملی و کتابخانه و موزه ملک آستان قدس رضوی را بخش دیگری از بندهای تفام نامه همکاری مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) و ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری محافل ادبی در کتابخانه های مشارکتی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و تقویت این کتابخانه ها، اجرای طرح نذر کتاب (اهدا کتاب های کمک درسی پذیرفته شدگان در دانشگاه ها به دانش آموزان پشت کنکوری مناطق کم برخوردار)، اهدا بسته های فرهنگی، حضور کتابخانه بزرگ سیار در مناطق کم برخوردار، بهسازی و تقویت کتابخانه های محلات و راه اندازی پیشخوان کتا در مراکز درمانی از دیگر بندهای تفاهم نامه است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo