×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره برداری از ۳۰ طرح صنعتی و معدنی در دهۀ فجر امسال/ افتتاح نخستین کارخانه تولید دارو در هرمزگان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین، خلیل قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: واحدهای تولید کنسانتره آهن پدیده کاووش رضوان، نیروگاه آلومنیوم، پالایشگاه نفت آفتاب و یک واحد تولید فرآورد‌های نفتی با نام پایا مهم‌ترین طرح هایی است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی، با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۱۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، ادامه داد: اجرای ۳۷ طرح صنعتی هم در دهۀ فجر انقلاب اسلامی در استان آغاز می‌شود که هزینه اجرای این طرح‌ها  ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی، گفت: طرح توسعه فولاد کاوه، افزایش گسترش زنجیره ۱۰ میلیون تن فولاد – در شهر فولاد نوین بندرعباس و در حوزه شوینده‌ها تولید الکل چرب از مهم‌ترین طرح‌هایی است که مجوز اجرای آنها صادر شده است.

این مدیر صنعتی، خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۱۳ هزار و ۵۱۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان هم صورت گرفت که از این شمار برای ۸۳۲ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده است.

قاسمی، اضافه کرد: این واحد‌های متخلف به پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

 

ساخت نخستین کارخانه تولید دارو در استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دهه فجر امسال ۱۳۵ طرح زیرساختی و صنعتی نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سید امیر امیری زاد، توضیح داد:  از این شمار ۷ ناحیه صنعتی جدید با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان و ۱۲۸ طرح صنعتی با ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

امیری زاد، با بیان اینکه در ۷ ناحیه زیرساختی صنعتی در مساحت ۲۴۳ هکتار، ۵۷ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است، خاطرنشان کرد: زمینه ایجاد ۸۸۰ طرح صنعتی هم در این نواحی فراهم شده است و همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها  زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی، تصرح کرد: تولید هیدروکربن، پالایش و بسته بندی قیر، انواع روغن و روغن‌های تصفیه اول و دوم، واحد‌های تولیدی صنعت ساختمانی همچون بتن آماده و انواع لوله و واحد‌های صنایع غذایی هم جزء ۱۲۸ طرح صنعتی آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان، از آغاز اجرای ۲۹ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان در دهۀ فجر امسال خبر داد.

امیری زاد به  ساخت نخستین کارخانه تولید دارو در استان و صنایع غذایی به عنوان مهم ترین این طرح‌ها اشاره کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo