×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم ویژه پسران به میزبانی بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه پسران بر روی ناو شهید رودکی بر کرانه آب‌های خلیج فارس برگزار شد.

محمود غیبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در این مراسم گفت: قرآن کتاب  هدایت گر است و انسان را به سوی هدایت سوق می‌دهد و شما هم با انس با قرآن سفیران هدایت باشید.

وی افزود: این دوره برای اولین بار میزبانی آن به هرمزگان داده شده است و امیدواریم به امید خدا میزبان خوبی برای شما دانش آموزان قرآنی از سراسر کشور باشیم.

 

حضور ۱۸ استان کشور در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی

وی با بیان اینکه این دوره ویژه پسران است، عنوان داشت: از ۱۸ استان کشور در قالب گروه های ۸ نفری در یک روز بصورت فشرده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری این دوره مسابقات برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و نخبگان قرآنی با همدیگر رقابت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: یکی از آثار و برکات برگزاری این مسابقات، طنین انداز شدن روح قرآنی در بسیاری از فضاها و اماکن هرمزگان است که این گروه‌های در آن به قرآئت گروهی می‌پردازند.

 

حاملان قرآن، پرچمداران دین هستند

جاسم حسینی زاده معاون مدیر کل قران، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود : حامل قرآن پرچمدار دین است و هر کس حامل قرآن را تکریم کرده خداوند را تکریم می کند، اظهار داشت: تنها راه برای سنجش و صعود انسان از مسیر آموزه های  قرآن است.

وی افزود: این رویداد بزرگ که در هفتمین دوره آن در هرمزگان رقم می خورد و حضور نمایندگان کشورهای جبهه مقاومت که در لوای قرآن واحد و خدای واحد معنا  ویژه‌ای را ایجاد می کند.

معاون مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر می خواهید کار تربیتی برای فرزندان خود انجام دهید آنها را با محبت من و اهلبیت و بعد با محبت قرآن تربیت کنید، افزود: تنها راه برون رفت از تمام مشکلات، تمسک به قرآن و اهل بیت است.

 گفتنی است، هرمزگان در ابتدای هفته نیز میزبان همین مسابقات در بخش دختران بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo