×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام فراخوان چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه کانون‌های مساجد روستایی هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اسلام خواجه یی اظهار کرد: چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» به همت کانون فرهنگی هنری حضرت المومنین(ع) روستای سرباران شهرستان میناب و با هدف بهره گیری از ظرفیت هنر نمایش برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی و ایجاد زمینه فعالیت، رشد و اعتلای گروه های نمایشی در مسجد برگزار می شود.

وی، برنامه ریزی، حمایت و تشویق گروه های نمایش برای اجرای آثار تولید شده در مساجد، تولید نمایش توسط گروه ها متناسب با فضا و ظرفیت های اجرای مسجدی، فعال سازی و سازماندهی گروه های نمایش کانون ها، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه ها برای ارتقا کیفی فعالیت های نمایشی و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در رده های سنی مختلف را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از «انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن»، «عفاف و حجاب»، «سیره اهل بیت(ع)»، قصص و آیات قرآنی» و «آسیب های اجتماعی» به عنوان موضوعات این جشنواره نام برد و گفت: تمامی گروه های تئاتر مسجدی می توانند با ارائه معرفی نامه کانون فرهنگی هنری مسجد و یا هیات امنا مساجد در این جشنواره شرکت کنند.

خواجه یی با بیان اینکه نمایش ها باید به صورت تک جنسیتی و قابل اجرا در مسجد یا محوطه باز باشند، افزود: بازیگران و عوامل به جز نویسنده و کارگردان باید نوجوان و جوان باشند و استفاده از بازیگران زیر ۲۰ سال در نمایش ها الزامی است.

وی، آخرین مهلت تکمیل فرم ثبت نام و تحویل به دبیرخانه جشنواره را ۱۸ بهمن ماه جاری اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره در دو نقطه شامل کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین(ع) واقع در شهرستان میناب، جاده تیاب، نرسیده به دانشگاه علمی کاربردی و همچنین دفتر نمایندگی کانون های مساجد واقع در شهرستان میناب، بلوار امام(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.

خواجه یی با ذکر این نکته که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۰۹۱۶۴۱۹۳۶۸۲ و ۰۹۱۷۶۵۲۱۰۰۳ تماس بگیرند، افزود: آثار دریافتی سوم و چهارم اسفند بازبینی می شود و جشنواره نیز ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه امسال در کانون فرهنگی هنری مسجد روستای سرباران بخش تیاب شهرستان میناب برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد؛ در سومین جشنواره تئاتر جوانه که اسفند سال گذشته و در گستره شهرستانی برگزار شد، ۱۱ گروه نمایشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی میناب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۵۵ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران، ۱۴۰ کتابخانه مخزن دار و ۱۲۰ کتابخانه باز با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح مساجد شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo