×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بچه‌های مسجد پای کار جهاد تبیین

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مصیب رجایی؛ انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارد و شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب، مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و از این رو ضروری است که آحاد مردم برای احقاق حق خود در انتخابات شرکت کنند.

مشارکت بالا در انتخابات موجب مایوس شدن دشمنان، افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و افزایش وحدت و امنیت در سطح جامعه خواهد شد.

کانون‌های مساجد یکی از ارزشمندترین و پرظرفیت‌ترین حلقه های میانی مردم محسوب می شوند که بیشتر مخاطبان آن جوانان هستند و امروز با بصیرت افزایی، آگاه بخشی و تبیین اهمیت انتخابات در نگاه مقام معظم رهبری و امام(ره) می توانند نقش بسزایی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.

داود تنی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری انصاالحجه(عج) مرکز بخش شمیل شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: با توجه به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب و نظام در دلسرد کردن مردم و عدم شرکت در انتخابات، بنا بر این ضروری است که همه دلسوزان نظام و کشور وارد میدان شوند و با تبیین اهمیت انتخابات و اهداف پشت پرده دشمن، آحاد مردم را برای شرکت در این رویداد مهم و سرنوشت ساز دعوت کنند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از زمان شکل گیری تاکنون همواره پای کار انقلاب و نظام بوده اند، افزود: بچه مسجدی ها هر زمانی که انقلاب و نظام به حضورشان نیاز داشته اند، با تمام وجود پا پیش گذاشته اند و این بار نیز همچون گذشته با عملیاتی کردن جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات دشمنان، زمینه را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و خلق حماسه ای به یادماندنی فراهم خواهند کرد.

ابراهیم زاکری، مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب نیز به نقش انتخابات در تقویت نظام اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت حداکثری، قدرت چانه زنی مسئولان در عرصه های بین المللی را ارتقا می بخشد.

وی با ذکر این نکته که خوشبختانه جوانان استان هرمزگان همواره در مسیر اهداف انقلاب و نظام و منویات امامین انقلاب و فرهنگ مسجدی و ولایی در حال حرکت می باشند، افزود: با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات نسل جوان ضمن حضور فعال و پرشور، دست بزرگترهای خانواده ها را نیز خواهند گرفت و آنها را تا پای صندوق رای همراهی خواهند کرد.

مسلم شیخ زاده، مدیر کانون فرهنگی هنری نورالحسین(ع) روستای برآفتاب شهرستان حاجی آباد نیز شرکت در انتخابات را عمل به تکلیف و احقاق حق هر فرد ایرانی دانست و اظهار کرد: انتخابات تبلور نقش مردم در تثبیت حاکمیت است.

وی از برنامه ریزی کانون فرهنگی هنری نورالحسین(ع) برای دعوت از اهالی روستای برآفتاب و روستاهای همجوار جهت شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند خبرداد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات نقش مهمی را ایفا کنند.

ابراهیم مرادی، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان نیز از انتخابات به عنوان رویدادی مهم و حیاتی در تاریخ کشور یاد کرد و گفت: وظیفه آحاد مردم است تا به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: بچه مسجدی های روستای چهواز هم گام با سایر فعالان کانون های مساجد کشور در راستای تبیین اهمیت انتخابات و ضرورت شرکت گسترده مردم در این رویداد تلاش خواهند کرد.

فاطمه جعفری عباسی مدیر کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران روستای سرمست بخش بندزرک شهرستان میناب نیز شرکت در انتخابات را تکلیف ملی و دینی هر ایرانی ذکر کرد و گفت: شاید از عملکرد برخی از مسئولان هم ناراضی باشیم اما برای تغییر وضعیت موجود نیاز است که در انتخابات شرکت کنیم.

وی افزود: خواهران عضو کانون فرهنگی هنری با درک شرایط موجود و در راستای خنثی سازی نقشه دشمن در القای روحیه ناامیدی در بین مردم و دور کردن آنها از پای صندوق های رای، به صورت چهره به چهره با زنان و مادران روستا راجع به ضرورت و اهمیت شرکت در انتخابات روشنگری خواهند کرد.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار دو دی ماه امسال با جمعی از مردم استان های کرمان و خوزستان که فرمودند: « همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.»، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با عملیاتی کردن جهاد تبیین، زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با پرهیز از نگاه حزبی و جناحی، آحاد مردم را برای شرکت در پای صندوق های رای دعوت کنند، افزود: فضای مساجد باید به صورت یکسان در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد تا بتوانند برنامه های خود را به مردم ابلاغ کنند.

دشمن در تلاش است تا با تزریق روحیه ناامیدی در بین مردم این مشارکت را به حداقل برساند و از این رو بچه مسجدی ها باید به دور از نگاه حزبی و جناحی مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت کنند و از ظرفیت مسجد در مسیر افزایش آگاهی نسبت به اثرات حضور در انتخابات و نقشی که در تقویت پایه‌های نظام دارد، استفاده کنند.

گفتنی است؛ یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری عمومی، ۵۵ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران، ۱۴۰ کتابخانه مخزن دار و ۱۲۰ کتابخانه باز با ۱۴۲ هزار نفر عضو با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo