×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حماسه انتخابات در هرمزگان آغاز شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۸۷۶ شعبه ثابت و ۵۷۵ شعبه نیز سیار تعیین شده است.

از این تعداد، ۶۴۳ شعبه در حوزه مرکز (بندرعباس)، ۵۴۳ شعبه در حوزه شرق (میناب) و ۲۶۵ شعبه در حوزه غرب (بندرلنگه) قرار دارد.

بیش از ۵۲ هزار نفر در شعبه‌های اخذ رأی استان هرمزگان انجام وظیفه می‌کنند که شامل اعضای اجرایی، نظارت و عوامل انتظامی هستند.

باتوجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی تراکم جمعیتی از شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه استان، وجود ۱۴ جزیره در خلیج‌فارس و همچنین وجود نواحی کوهستانی و رودخانه‌های فصلی، یادآور شد: برای مناطق سخت گذر و کوهستانی استان همچون بشاگرد، حاجی‌آباد، جاسک و بندرعباس نیز علاوه بر خودروهای شاسی بلند، در مواقع ضروری نیز ۲ بالگرد تعیین شده است.

همچنین ۲ فروند شناور تندرو نیز برای رأی‌گیری سیار در جزیره‌های بوموسی، فارور، هندورابی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، قشم، هرمز و همچنین سکوی‌های نفتی پیش بینی شده است.

باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی نسبت به ورود سیستم بارشی در شرق هرمزگان و وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی در آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز، تمهیدات لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۶۳۵ هزار و ۱۱۲ نفر آقا و ۶۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر نیز خانم هستند.

۷۷ هزار و ۴۰۴ نفر از واجدین شرایط رأی در هرمزگان، رأی اولی هستند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۲۹ نفر آقا و ۳۸ هزار و ۷۵ نفر نیز خانم هستند.

شهروندان با همراه داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رانندگی می‌توانند رأی دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo